Magsjuka eller omställning?
Hej allesammans, är nu inne på tredje veckan LCHF och har mått riktigt bra fram tills häromdagen. Natten till söndag vaknade jag och mådde kymigt, hela söndan låg jag utslagen, kunde inte äta nånting utan att det kom upp igen. Huvudvärk fast inte sprängande, yr i skallen och molvärk i mellangärdet har jag också känt av sedan dess. Igår och idag har jag kunnat äta lite mat, men mår fortfarande illa. Har dock inte haft några problem med diarre eller liknande.
Har fått i mig: en kopp te på söndan, ett par skivor ost och pyttelite köttfärs med grönsaker igår. Ostskivor och en miniportion med havregrynsgröt imorse för att se om det gjorde nån skillnad med lite kolisar, men märker inte av nåt…
Någon som vågar sig på en gissning? Är det en vanlig magsjukegrej, eller kan det vara omställningsbesvär? Har någon ett tips vad jag kan göra för att må bättre? Normalt lider jag väldigt sällan av sånt här, har en plåtmage och tror inte jag haft magsjuka en enda gång sen jag flyttade till England för sex år sen…
Tur i oturen - har gått ner 2,4 kilo på två dar, ha ha ha! Fast jag rekommenderar det inte som bantningsmetod… 
I never worry when I get lost. I just change where I want to go.

Mår du bättre idag?
Min man har oxå kört LCHF i ca tre veckor nu och igår fick han "magsjuka" har bara kräkts en gång efter kvällsmaten men har mått illa hela natten och morgonen (han har inte heller nån diarré).
Hoppas att nån klok svarar, jag hoppas verkligen att det är reaktion på en kolhydratstinn kropp som byter kost.
Tanken på att hela familjen ska ligga sjuka till lucia lockar inte ..
Ps. Jag rekommenderade att han skulle äta rostat bröd för det är ju jättebra mot magsjuka… Snacka om att vara kvar i fördomsland!
Jo, jag mår bättre… men inte direkt bra än! Har nära till illamåendet, det kommer och går, men huvudet känns äntligen lite klarare. Jag måste vara försiktig med vad jag stoppar i mig - små portioner, och inte för mycket fett just nu.
Det låter onekligen som om jag och din man har samma problem, och vid samma tidpunkt i LCHF-cykeln!
Min sambo har inte känt av nånting utan har mått bra hela veckan, så jag tror inte så mycket på magsjuketeorin längre… det här känns som nåt annat.
Det kan väl vara magsjuka även om det inte smittar? Visserligen är det många som blir illamående under tredje veckan men vad jag vet är det ingen som kräks av det… Illamåendet brukar bero på att de äter för lite…
Nu har jag upptäckt att när jag inte ätit på några timmar får jag känningar som liknar halsbränna och lätt illamående. Det sista jag känner för då är stadig mat och fett - men när jag äter något så försvinner faktiskt känningarna!
Det måste vara omställningsbesvär jag har känt av. Har läst flera poster nu där man nämner en gräns vid tre veckor, men jag trodde väl aldrig att jag behövde äta MER/oftare för att må bra…!! Jag har rejäl aptit och tycker jag har ätit rejäla portioner också, men när jag tänker efter så har jag inte ätit lika ofta som vanligt eftersom jag inte blir hungrig så snabbt.
Måste experimentera vidare med detta.

Hmmm… Nu måste jag börja räkna och fundera!! Har haft magproblem åt andra hållet jag, suttit på toa många långa stunder då det bara rinner ur mig. Magontet skulle jag jämföra m magkatarr, lixom sugande/svidande på nåt sätt. Med räknandet menar jag att jag ju började m lchf 11/11, och mitt magproblem började nu i början av veckan… Kan alltså kanske stämma med övergångsteorin? Fast illamående kan jag inte säga att jag varit.. Lite kanske ibland, men inte i första hand… Sambon har också haft lite känningar, men han har ju halkat in på banan han också eftersom det är jag som står för kockandet här hemma 
Nu, några dar senare, mår jag bra! Kilona är tillbaka och jag äter regelbundet och klarar vanlig LCHF-kost. När jag börjar bli hungrig får jag som ett kombinerat hungersug/halsbrännekänsla, men så fort jag äter mår jag okay igen. Det är precis som att kroppen säger till att det är dags för mer näring!
Sommarmamma, lustigt nog var magkatarr en av teorierna för mig - har aldrig haft det förut, men ett ex led mycket av det och jag lärde mig att känna igen symptomen…
Jag tror fortfarande att det som jag kände var en omställning för mig, snarare än magsjuka.

Ja, jag vet fortfarande inte vad det är.. I går mådde jag ju i stort sett bra, men i morse när jag ätit frukost var magontet (typ magkatarr) tillbaka
Lite senare fick jag "nästan" ett magras igen, men inget större..
Måste testa att äta något annat än ägg och se om det är boven, för fett verkar inte vara problem om jag ser till lunchen i alla fall! (Schweizerfärs med gräddig champinjonsås) 
samma här, vaknade på natten, spydde, huvudvärk frekventa toalett besök, men
var hos en vän på måndagen och hans familj hade haft vinerkräksjukan/magsjukan vilket jag inte visste om, men som sagt jag vet inte, är det ngn på expertlområdet lchf som vill yttra sej?