Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etiketthälsa
Läst 2822 ggr
evahasselmark
0

cambridge..

har gått i cambridge fällan!!ville se snabba resultat å de fick jag..inser att plågat mig nog.Eftersom min kropp e inställd på"svält"kommer jag gå upp när jag nu bestämt mig för lchf igen?Gråter

Andina
0

Det är inte säkert att du går upp i vikt när du går över till lchf. Det kan vara så, att du ökar i vikt lite, men det är alltså inte alls säkert. Det beror nog en hel del på hur länge din kropp har "gått på svält".

Jag har också gått på "svält" i många, många år pga min vegetariska kosthållning. I början gick jag upp något lite (har ingen våg - men såg att "omfånget" ökade lite), men efter några få veckor så gick omfånget tillbaks till "normalt" (=normalt överviktig Flört)igen.
Jag har fortfarande svårt att nå upp till "ovanför svältstrecket" så jag fortsätter att jobba på det. Går inte upp i vikt längre. Men inte heller ner. Jag behöver komma upp med nosen ovanför fett-ytan först, gissar jag.

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

evahasselmark
0
Aniara4
0

Det är inte säkert att du går upp i vikt när du slutar svälta dig, åtminstone inte om du går över till LCHF istället. ("Vanlig" mat skulle däremot ganska säkert ge dig tillbaka alla tappade kilon med råge). En del av den ev. ökade vikten kommer dock att vara muskler och rentav inre organ, som krympt av svälten.