Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 1837 ggr
heyoka
0

socker

finns det något jag kan göra åt sockersuget. jill

nobban7
0

Prova ost eller skinka. Eller se till att hålla dig upptagen. Lycka till!

profca
0

om det är något du brukar drabbas av då du är ute och far omkring så kan du ta med dig ett par babybell i fickan så att du har något att stilla suget med.

cor2009
0

Jag tror att en del människor aldrig kan bli av med sockersuget(om du är sockerberoende så blir du aldrig"frisk",utan du måste leva med din "sjukdom") precis som en del människor måste lära sig att gå hungriga om de ska nå sin idealvikt.

Jag vill gärna väga 60 kilo,det är min estetiska idealvikt.

Men jag har insett att om jag inte vill gå hungrig så få jag acceptera att väga ca 3 kilo mer.

Egentligen så tycker jag att det är idiotiskt att plåga sig för ynka 3 kilo.Men det är ett "hjärnspöke"jag har att jag måste väga 60 kilo.

Jag tror att det handlar om att acceptera sig själv som man är. Och det kan vara svårt.

Zepp
0

Man får skilja på två typer av sockersug.

Det ena som handlar om fallande blodsocker hjälps definitivt av denna kost, sen så har det sug som handlar om belöningssystemet, där vi tar till olika saker för att trösta, blöna eller fly från något i vår tillvaro, då handlar det mer om att finna orsaker och bearbeta dessa vanor man lagt sig till med under livet!

Iallafall så hjälper det en bit på vägen om man slipper fallande blodsocker!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

placebo
0

Drick en blandning av 1-2 msk äppelcidervinäger och vatten.

engelke
0

för mej, en socker-råtta av stora mått, har det hjälpt att verkligen äta ordentligt enligt lchf tre gånger om dagen. har förstört min naturliga hungerkänsla men har med denna kost återfått mättnadskänsla och på köpet blivit av med sockersuget. slarvar jag med måltiderna så kryper det på mej igen (blir inte hungrig…blir sockersugen!)

mitt råd: var noga med måltiderna och med att de är fullvärdiga vad gäller fett & protein. Suger det till iallafall så kan det stillas med ett stort glas kolsyrat mineralvatten (tycker jag, prova, det kanske hjälper dej också?).

finntroll
0

ost med smör på, eller riktigt mörk choklad tycker jag att hjälper mig