Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 2772 ggr
ninni-s
0

så trött

Jag är såååå trött på morgonen. Att jag knappt kommer upp ur sängen. Min klocka ringer kl 5 på morgonen och jag går och lägger mej mellan 21-22 för att få mina timmar.

Är det nån som känner igen sej i detta. Jag har nu hållt på med detta i 2 månader. Jag har väl gått ner ca 3 kg i början men nu verkar det stå still.

Ligger runt 2000 kcal runt dagen och 99% av tiden under 20 g kollisar. Fett ligger på runt 150-200 g. Och proteinger rung 60-110 g

Ska det vara så här?

nyborjare08
0

Vårtrötthet kan bero på brist på D-vitamin. Depåerna i kroppen är som lägst nu efter den mörka vintern. Har du provat högdostillskott? Alltså 2000-4000 IE/dag. Apotekets D-vitamin innehåller bara 400 IE. Köp på hälsokosten eller www.ortagubben.se för att få högre dos.

placebo
0

Om du blir matt av för lite kolhydrater kan du alltid öka mängden. Atkins diet tillåter fler kolhydrater - upp till 80-100 gram. Prova att öka med 10 gram kolhydrater åt gången och se om mattheten försvinner.

PatrikHagglund
0

Tja, är du trött på dagen, eller bara på morgonen? Djupare sömn är ju en känd "biverkan" av denna kost.

ninni-s
0

#3Det är som mest jobbigt på morgonen. Är det lugnt på jobbet som det är nu, så blir jag jätte seg.

#1 D vitamin ska jag kanske skaffa mej. Äter nån multivitamin och omega 3 ( är det väl) och äppelsidervinäger ( jag har såna hemma som jag behöver få slut på) Men ska kanske skaffa rena d vitaminer..

#2Jag vill inte äta mera kollisar eftersom jag inte riktigt går ner ordentligt!

Ja vi får väl se om en lunch promis kan råda bot på denna dagen. Tjingelin.

keja01
0

Magnesiumbrist ger också trötthet på detta vis. Det går att testa direkt med att äta 0,5 dl kakao under en dag och se om man blir piggare under nästa dag. Om det hjälpte tar man i fortsättningen magnesiumtillskott tills vidare.

keja01
0

Passa på att vara ute i solen också nu när det är vår, mot vintertrötthet.