Hjärnkirurgi mot fetma
Nu räcker det inte med magoperationer, nu ska man operara i hjärnan om man är för fet. I Danmark har man kommit på den smarta iden att sätta in 2 elektroder i huvet på folk, som ska styra hungerkänslorna.
Jag blir så trött…
Hatar cancer och älskar vårlökar.
Men kära nån! Jag blir helt matt….
aswedishsmorgasbord.com

Huvva!
Det där med två elektroder i hjärnan ska visst hjälpa mot allt. Min gamla mor har två elektroder i hjärnan för att motverka sina "skakningar". Det gjorde nytta i två månader eller nåt sånt.. På sikt ingen förbättring.
Min svärfar hade två elektroder i hjärnan för att motverka sin dystoni, det hjälpte också några månader. Nu är dom borttagna och hans smärtor har minskat. På sikt ingen förbättring.
Finns det kanske någon väldigt skicklig marknadsförare av "hjärnelektroder" där ute?? 
Halshuggning är en rätt så effektiv metod; du kan garanterat äta hur mycket du vill efteråt; enda biverkningen är att det kan kurra lite i tarmarna efteråt.
Jag skulle hellre vilja skickas till Afrika med tvång där jag kan gå ner i vikt naturligt än att ha konstiga saker i min hjärna.
Åh, DanielS, så bra att du löser de svåraste problemen i en blink. För att inte tänka på så många andra problem - överbefolkning t ex 
Ju, men med en sådan patentidé blir det ju dryga licensavgifter. Så jag tror inte att den kan tillämpas på "överbefolkningen".

Vad praktiskt. Kan dom inte koppla så man får en extasknapp att trycka på också när man är hängig? Och kanske uttag för en DVD-spelare direkt i pannloben.

Det irriterar mig av andra orsaker också. Här i Danmark har vi (som i Sverige) problem med sjukhusköer för behandling av "vanligt sjuka" människor. Cancer, höfter osv. Nu ska man lägga ner tid och pengar på hjärnoperationer!! För att folk är feta. Hur många hjärnkirurger finns det i Danmark? Vem prioriterar? Hur mycket kommer det att kosta? Kommer andra att dö pga detta?
Och vad är kostråden? 6 om dan (frukt), fullkornsbröd, margariner, fettskatt.
Hatar cancer och älskar vårlökar.