Lite gnäll..
Ok, jag veeeet att jag har taskigt tålamod å jag veeeeet att man inte ska väga sig varje dag.
Men det känns så hopplöst bara, känns som INGENTING biter på mina kilon, nån jäkel har varit här å limmat fast fettcellerna med karlssons insulinlim:-( Jag pendlar ett par hekto upp å ett par ner, jag vill ha minst stadigvikt å gärna nedåt, om så bara ett par gram. Buhuuuuuu!!! Har plockat bort en del mejeriprodukter, vad kan man behålla? Ost, mjuka som hårda?? Mjölken har jag tagit bort so far…grädden?
Snälla ge mig lite hopp.
Törs knappt svara på det….
*viskar* en vecka…
Ojdå, ja då måste du faktiskt utrusta dig med mycket mer tålamod!
Det kan ta flera månader innan din kropp helt har ställt om till fettdrift (därmed inte sagt att du inte kommer att gå ner i vikt under den tiden!) Det är så olika hur man reagerar beroende på hur stor övervikt man har, hur den tidigare "bantningshistorian ser ut, etc. Och du, stress över utebliven viktminskning kan i sig göra att du inte går ner i vikt! 
Så slappna aaaav… simma luuuugnt… aaaandas… 
Det enda jag tycker att du behöver tänka på nu är att äta och dricka ordentligt. Se till att du äter dig mätt på LCHF-kost. Mixtra inte med att ta bort eller lägga till saker än på några månader.
Och du, njuuut av den goda maten och den soliga våren! 
Amen till det, nyborjare08!

#2 Hehe, ja då anar du kanske en del av svaret: TÅLAMOD! 
Du är ju bara i början av omställningsfasen, ha lite förbarmande med dig själv! Mecka med kosten kan du börja med om en tre månader eller så, om inget har hänt på den tiden.
Under tiden rekommenderar jag dig att läsa här på forumet, det finns massor av bra tips för nybörjare. Läs gärna en eller par böcker om LCHF också, t.ex. någon av Sten Sture Skaldeman. Annika Dahlqvist och Lars-Erik Litsfeldt är också bra att läsa!
Lycka till!
"vanliga frågor och svar" är en bra tråd att börja i, det finns länk här till vänster.