Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 1803 ggr
RaggSockan
0

Vad kan jag äta? Tips!!

Halloj där. Det var länge sen jag var in här men nu har jag börjat med lchf igen.

Men jag vill ha tips på vad jag kan äta. Det är lite tråkigt med bacon och ägg. Vill ju ha annat. Det jag ätit hittills är: bacon och ägg i olika former, kött och bearneissås och grillad kyckling.

Sen vill jag ha lite tips på något man kan äta på kvällarna när jag börjar bli småhungrig och vill ha något att tugga på.

Lava
0

Hej och välkommen! Glad

I listan till vänster hittar du en massa olika kategorier, tex Recept på kötträtter, recept på fisk och skaldjursrätter mfl. Där finns hur mycket bra recept som helst :)

Jag tycker att ost i alla former är bra tilltugg, fett, gott och mättande.

nobban7
0

den här sidan finns också gott om recept

RaggSockan
0

Är inte så haj på denna sida ännu så det tar lite tid att hitta allt. :)

Men jag skall leta vidare.

RaggSockan
0

Tack nobban7. denna sida är ju super.

Hittade en frukostfavorit :D

Babz
0

Välkommen RaggSockan!

Du kan äta det mesta, men ibland kan det behövas en LCHF-anpassning. Har du t.ex. ett recept på en pastasås, kan du ju göra såsen och servera till kokt blomkål istället för pasta.

Vi gör kålpudding ibland, men i de recept vi har står att man ska ha kokt ris i köttfärsen. Det tar vi helt sonika bort och blandar köttfärsen med brynt vitkål innan vi kör in den i ugnen.

Kontentan av det hela: Välj bra råvaror (med max 5 g kolhydrater per 100 g vara). Välj helfeta alternativ på grädde, creme fraiche och ost. Använd lite ovanjordsgrönsaker istället för potatis, ris, pasta, cous-cous, bulgur etcetera. Laga blomkålsmos istället för potatismos.

Lycka till!

"Warum soll man es einfach machen, wenn man es so schön komplizieren kann"
Tyskt ordspråk

Luccy
0

Jag äter nog precis som vanligt, tar bara bort så mkt kolhydrater jag kan o tillsätter mera smör o grädde eller ost osv.