Tack
Hej!
Vill tacka alla på detta forum som har stöttat mig idag. Ni har kommit med goda råd och det är jag så tacksam för. Precis som ni har skrivit så önskar jag att ändra livsstil - inte att banta. Vill dock återkomma till dettta med att ha trög mage. Under den veckan jag utslöt kolhydraterna utom 2 frukter/dag så blev jag förstoppad. Jag åt kallpressad linfröolja, 1 msk morgon och kväll. Hade grädde och smör i maten men vad hjälpte det. Åt avokado 1/dag. Jag fick ta till laxermedel för att få igång magen. Det var skit jobbigt. Därför känns detta som mitt stora prblem när jag nu kör igång imorgon. Fungerar inte magen så mår ju inte kroppen bra för övrigt.
Har idag inhandlat både lax, torsk, kycklingfile och en hel massa olika grönsaker. Ikväll ska jag ta en bit laxfile, wokgrönsaker, grädde+smör och lite kryddor. Detta läggs på folie och sedan in i ugnen.
Hejsan Tyson.
Jag hade problem när jag började LC-kosten. Blev hård i magen och fick ganska stora problem. Men det gick över. Kroppen behöver tid att ställa om sig. Det du kan göra är att äta så mycket fett du klarar. Och drick mycket vatten. Häng i, du fixar det oxå. Det går över.
Fibblan
Även jag blev trög men jag åt för lite fett. Numer äter jag extra fett till alla måltider och däremellan kokosolja i mitt te. Då blir det heller inga problem med trög mage.
Alla fibrer gör mig sämre och ju mer fiberfritt jga lever dess bättre blir det…konstigt nog… Fibrer tycks irritera tarmen mer än den gör nytta.
Numer pensionär i Nynäshamn
Jag hade samma problem i början, jättejobbigt. Jag använde krossade linfrön i början. Idag är dessa problem borta.
Lycka till!

Det finns en lång matson-tråd om detta med trög mage. Där hittar du mängder av tips (om du bara kan hittar tråden…)
Jag håller med margareta, det blir tvärstopp om man inte äter tillräckliga mängder fett. torsk och kyckling i synnerhet hindrar magens "flöde". Drick kaffe med vispgrädde och se till att äta lite fetare kött med något fett till, typ majonnäs eller kryddsmör. Och missa för allt i världen inte att dricka vatten! Det borde du som också är syrra veta mycket om. :) Lycka till! Och undvik laxermedel, det är inte alls bra för tarmen..