Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etiketthälsovinster
Läst 1368 ggr
Inkanyezi
0

Bara så himla glad!

Jag ska åka bort en månad nu, och jag var hemma hos mamma och sade adjö; jag har inte tittat till henne på ett tag.

Vad överraskad jag blev. Hon har magrat en hel del; tidigare hade hon hunnit bli rätt tjock. Och hon verkligen strålade. Hon hade varit ute och gått idag, något som hon inte brukade göra förut, och hon var mycket mer rörlig än hon har varit tidigare.

Hon har ätit LCHF sen jul, har Skaldemans och Annikas böcker, och hon har kunnat minska från 50 enheter till 20, och trenden är att det kommer att fortsätta minska. Hon tror att hon ska kunna sluta med insulin.

Jag har väl pratat om LCHF med henne då och då i drygt ett halvår, och hon har ju sett vad det har gjort med mig. Jag är bara så himla glad att hon har blivit bättre, och att hon verkar må riktigt bra. Hon verkar mer skärpt än förut också. Ville bara dela med mig av det.

Maia
0

Å, vad underbart att du delar med dig! Detta var verkligen goda nyheter.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

babybel
0

Vad härligt det låter! Toppen att hon kunnat dra ner på insulinet och verkar må så bra. Stor kram till henne - och dig för att du fick igång henne!

I never worry when I get lost. I just change where I want to go.

AnnaCathrina
0

Fantastiskt! Så härligt att se att ens mamma eller någon annan närstående hittat ett sätt att må bättre på.

LatMask
0

Underbart att höra! Men som vanligt blir jag också nästan gråtfärdig - tänk på alla typ2-diabetiker  som pinas av fettsnål och kolhydratrik mat!

missaz
0

Underbart! Förstår att du är lycklig över din mammas förbättringar - för att inte tala om vad hon själv säkert är! Tänk om bara alla kunde få höra och förstå detta med lchf!

Thyra4
0

Det är såå roligt att höra dessa positiva rapporter. Jag var på en kurs idag, där de ifrågasatte varför jag inte åt kaffebröd, utan istället en bit medhavd ost. Jag berättade lite om kolhydratsnål kost - och en väldigt överviktig kvinna gick till motangrepp direkt. Hon menade på att mina ådror kom att bli igenslammade av allt fett. Själv åt hon Becel och hade fått ner sitt kolestorol väldigt mycket. En annan kvinna berättade också att hon hade blivit rekommenderad Becel av sin dietist p.g.a. hjärtfel. Jag orkade inte argumenterade - frågade bara om de visste hur margarin tillverkades. Den första kvinnan svarade JAA och jag äter det ändå. Tråkigt att jag inte kunde argumentera lite mer, men det hade nog inte hjälpt. Jag/vi kämpar på med det här som vi tror på i alla fall.

bustas
0

Det är märkligt som man reagerar då man läser sådant som du nu vittnar om. Först blir man glad så man får "ståpäls", sedan blir man förbannad när man tänker på motståndet mot denna kost. Märkligt!!

Isa56
0

Jag säger som de andra så underbart att läsa. Jag förstår att du är glad.

#6 Och jag har blivit rekommenderad LCHF av min hjärtläkare, jag vet vem jag tror på.Glad

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Inkanyezi
0

Det är som om hon hade blivit tio år yngre på bara ett par månader. Jag är överlycklig! Jag hade aldrig föreställt mig att det skulle gå så fort och bli så enorm skillnad. Hon hade verkligen problem med minnet innan och var väldigt virrig. Nu är hon skärpt, talar som när hon var mycket yngre, och hennes minne är mycket bättre.

Thyra4
0

#8 Tack Isa56. Jag skall lägga det på minnet.

# Vad glad jag blir för Din skull.

Mervi
0

Vad härligt att din mamma har börjat äta LCHF och fått hälsovinster. Jag hör att det sprider sig snabbt nu, även bland sjukvårdspersonal. Jättehärligt

Gabriela
0

Skrattande

Libbe7
0

Så glad jag blir av detta.

Har en vännina med diabetes som inte lyssnar på mig. Hoppas hon fortsätter, men det gör hon nog om det går så här bra

Libbes blogg

mejram
0

Jag tror att det är den rätta vägen att "frälsa" människor i sin omgivning. Prata lite lagom om det och se till att vara en god förebild. Jag har försökt med min svärmor, lämnat böcker där och tipsat om hemsidor. Men ingen respons.

Förrän nu. För ett par veckor sedan var hon på föreläsning med Frank Nilsson och blev helfrälst. Så nu frågar hon efter de böcker hon har haft hos sig men inte läst.

Så nästa gång jag träffar henne hoppas jag att hon också strålar.

mejram
0

Sorry, dubbelpostat…

Inkanyezi
0

Jag puttar upp den här tråden lite.

Jag var hemma hos mamma i helgen och firade hennes 85-årsdag. Det blev inte tårta, men en skaldjursgryta och en del annat smått och gott. Kolhydraterna är det numera glest emellan och mamma mår bara bättre.

Själv har jag gjort lite avsteg under kubavistelsen, men jag tar igen det nu.

Thyra4
0

Fint att Din mamma mår SÅ mycket bättre.

Lottar8
0

Åh, man blir så glad för varenda människa som mår bättre på ett eller annat sätt! Tänk att MAT kan spela så oerhört stor roll!!

ella55
0

Skrattande Å, vad underbart!

Yakuna
0

#18 folk på sambons jobb är chockade över resultaten de får av LCHF,enbart positiva!! vi har nu "frälst" 8st på sambons jobb,så nu är det minst 9st på volvo som käkar LCHF.

lizaohman
0

Yakuna … och ändå betyder Volvo "jag rullar" …

Inkanyez: det känns så himla bra när man hör sådana här historier. Jag önskar så att jag skulle kunna få svärmor att förstå att det här är vägen bort från hennes diabetes! Hon är gammal distriktssköterska och väldigt fast i att tro på läkare. Hon äter också statiner, huvaligen!