Hicka
Jag har märkt en lustig grej. Jag hickar oftare sen jag började med den här kosten.
Nån mer som råkat ut för det? Det håller inte på så länge, men jag hickar ett par gånger om dagen. Innan så kanske jag hickade en gång i månaden.
Kan inte tänka mig att hicka har ett skvatt med kosten att göra, har i alla fall inte märkt något eller hört/läst något om det ;)
Det är inget jag har märkt. Dom enda gångerna jag får hicka är om jag äter mat och äter för snabbt, och det gör jag inte så ofta numera.
Här är mitt tips för att bota hicka:
Håll andan så länge du kan, till du inte klarar av det längre. Då fyller du ett (lagom stort) glas med vatten och dricker upp glaset, utan att andas emellan, först efter du har druckit upp glaset andas du igen.
Fungerar för mig i alla fall. Ännu bättre är det med ett glas mjölk, fast numera tar jag vatten på grund av mjölksockret i mjölk.
Jag läste nånstans att magnesium används för att bota långvarig hicka, och det verkar ju vara en del som får magnesiumbrist i början på den här kosten. Kan det ha nåt samband?
Tja, varför inte? Hicka är ju en slags kramp (minns ni vad det heter, jag lärde mig det en gång i min ungdom, nåntin nånting hyper nånting diafragma kontravibrationer :):)
# 3 - inte omöjligt. Jag har faktiskt tänkt att köpa magnesium, för jag hörde nåt (har jag för mig) om att man kan känna av i benen om man har brist på det. Mina ben känns ofta som stockar.
Myrkryp och kramp i benen brukar kunna botas med ett magnesiumtillskott.