Magdas tråd
det här ska bli min tråd som handlar om mina problem, hur jag äter, övergångsbesvär och allt annat Magda + lågkolhydrat relaterat ;)
Vem är då jag,
en 25årig tjej, 160 cm lång, just nu 75kg, är ny på lågkolhydrat, har misshandlat min kropp i perioder med "bantning" på diverse skumma sätt.
som exempel:
när jag var 17 gick jag på lantbruksgymnasium och jobbade hårt, då åt jag salta,sura söta S (godis) typ 4-5st om dagen + liite sallad och lite knäckebröd på kvällen.. då vägde jag 58kg
har ätit rätt normalt men stora mängder godis i ett par år, gick ner (från 95kg) 20 kilo genom att sluta med pizza & godis och äta MKT grönsaker men det kunde jag inte hålla har inte gått upp de kilona men det är för att jag inte kränger pizza varje dag numera..
jag lider av Depression, panikångest, och ofta en extrem trötthet. är sjukskriven för detta men just nu extremt stressad eftersom Försäkringskassan vill ta det ifrån mig med..
är även mamma till en aktiv eric på 10mån!!
natten har varit hemsk med huvudvärk, kallsvettningar, extrem värme, grymt illamående, yrsel och att jag inte kunde röra kroppen..
tror att det är övergångsbesvär + möjligen att jag åt för mkt kokosfett..
igår var den dag jag haft med lägst kolhydrater, men nu på morgonen kunde jag inte stå upp och hade svårt att andas, så antingen är det ngt annat fel på mig eller så måste jag dra ner succesivt under en längre period även om det innebär att jag mår lite dåligt längre..
kan inte ha det såhär eftersom jag har en superpigg son på 10 månader som måste tas omhand..
jag provade med lite kolhydrater nu tidigt i morse, innan jkag vaknat så jag kunde tänka efter vad jag gjorde *suck* oboy…
men sen kunde jag sova och nu mår jag ok..
snacka om att man är beroende och förgiftad..
oj vad långt *s* hoppas att ngn orkar läsa ;)
Jodå man orkar läsa
…
hej och välkommen hit!
Jag tror du ska göra precis som du skriver, trappa ner kolhydraterna lite successivt. För att mildra omställnings-besvären.
Jag drog på mig en hel svit av omställningsreaktioner när jag trampade in på LCHF-vägen. Det tog ca 3 veckor innan alla besvär försvann. Det var visserligen värt mödan - jag mår så oerhört bra av denna kosthållning - men skulle jag börja om nu, så skulle jag definitivt börja lite försiktigare och förhoppningsvis få lite mildare omställning. :)
Ja, Välkommen hit!
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
tack för välkommnandet :)
jag blev så sugen på varm macka nyss och upptäckte att skivad kycklingfile ju är jättebra som "bröd" kyckling med smält gräddost och en droppe ketchup var supergott ;)
Hej Magda!
Välkommen hit!
Jag känner inte igen mig själv i övergångsbesvären men däremot mår jag precis som du nämner om jag äter kokosfett sent på dagen/kvällen. Måste äta det på morgonen/senast vid lunch, annars blir jag illamående och får halsbränna resten av dagen. Skumt! Kanske ett tips att kolla om det stämmer på dig?