Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettoff-topic-ot
Läst 7081 ggr
nenna31
0

Är du online?? 2

Fortsättning på tråden - Är du online?

En tråd där vi kan prata om  lite vad som…..kanske bara säga hej!….ja vad man känner för…..

nenna31

nenna31
0

Puffar……..ler

flikkan77
0

Jag är online!… fast jag ska gå och duscha nu och sen ska jag pyssla med kaninen lite. Ville bara skriva så jag hittar tråden sen. Glad

Kommer tillbaka en liten sväng i kväll sen.

"You just have to belive…"

Cissit
0

Bra med ny tråd när den gamla blev så lång :)

nenna31
0

flikkan77-

Okidoki…..rätt tänkt…..!…ler

Tycker det är kul om tråden kan fortsätta…….Glad

greensis
0

Tittar förbi på vägen hem från jobbet

Fabricati diem, pvnc!

thomsen
0

Håller på med middag just nu (lchf fläskpannkaka) och har satt mannen till att vakta baconet i ugnen… *ler*

Emea67
0

Min korvstroganoff står och puttrar….surfar lite under tiden Skrattande

nenna31
0

Här blir det fiskgratäng……

Tyvärr blir den inte riktigt enligt lchf linjen….men måste ju äta ur mitt skafferi….Obestämdhar ju bara hållit på i 2,5 veckor…..så vissa rester finns kvar…….det blir "fransk fiskgratäng" på påse…..men ökar smöret och tillsätter grädde ….så det blir nog inte så illa…..hoppas jag Obestämd…lerSkäms

Cissit
0

Mitt skafferi (och delar av kylen/frysen) står orört än så länge, ska se hur jag mår i längden av lchf (än så länge mår jag bara bra) och sen blir det rensning deluxe!

nenna31
0

Nähä…..kära vänner……Glad

Nu stänger jag av datorn för idag ……(med viss vemod)Glad

Återkommer garanterat imorgon en stund……

Kam nenna31

AnnaCecilia
0

har hittat hit! Bra med en ny trådGlad

bettin65
0

här inne och kikar bra med en ny tråd

flikkan77
0

Nu är jag här lite igen!

Är så trött bara, är förkyld och sovit dåligt i några nätter och det känns nu. Tänker dock vänta tills tidigast 21 innan jag lägger mig annars kommer jag ju vakna hur tidigt som helst och nån måtta får det allt vara. Glad

greensis
0

Tittar förbi i nattningsruschen!

Fabricati diem, pvnc!

flikkan77
0

Måste ge vovvarna mat men jag oooorkar inte… är så trött och sitta ner är så skönt. Men gammeltanten går och gnäller så det är väl bäst att jag tar tag i det.

HarrietKiara
0

Inte länge till för sängen hägrar Glad

Love my Kelpie!

[Karro]
0

Nu är den även fastnålad så nu behöver vi inte puffa i den Glad

Inte för att jag tror att det är något problem…

Tvillingsyster
0

Chutney, haft mycket migrän under tidigare år. Det enda som hjälpte var Imigran. Sedan jag slutat äta ost och choklad för snart 10 år sedan har jag haft migrän kanske 'bara' några gånger per år.

Karin20
0

Kollar in innan sängen! Nattinatti

//Karin

bettin65
0

Natti natti

Isa56
0

Natti natti, har kommit från jobb och ska snart lägga mig.

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Chutney
0

Är online…tror dock inte så många är det just nu?

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka.
Albert Einstein

Lynxx
0

Näe bara jag - men nu ere te å lyss'n på enna bok ist.

---------

Men ett 'ordspråk' kanske kan förströ?

"Ett gott omdöme får man av erfarenhet, och erfarenhet får man av dåligt omdöme" Flört

Chutney
0

Nu äre filmtajm :)

Bra ordspråk :)

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka.
Albert Einstein

Emea67
0

Gutenmorgen!

Lite surfande innan skolskuts och jobb Skrattande

Strålande solsken, klarblå himmel och -0,02 grader

HarrietKiara
0

God morgon! Strålande sol även här. Underbart! Skrattande

Love my Kelpie!

flikkan77
0

#25 Har samma väder jag! Ser helt underbart ut ute. Glad

AnnaCecilia
0

god morgon alla vänner!Skrattande

Chutney
0

God morgon :) Ha en fin dag alla

Albert Einstein

Isa56
0

Godmorgon. Har läst tidningen ( på nätet) Och ja solen skiner även här.Skrattande

nenna31
0

Godmorron från ett soligt Östergötland…….Glad

I dag har jag tvättis på fm. och så ska jag till sjukgymnastiken o träna på em……. 

Ledig idag med …men imorgon blir det arb.träning igen……

Ha en bra dag……..

Glorian
0

Godmorgon alla, här också soligt o fint. Har precis varit ute en långrunda med vovvarna. Sen är det tvätt som ska ut på linan idag, det är härligt när man kan hänga ute igen

flikkan77
0

Är snart på väg ut på en liten promenad med vovvarna. Hade velat gå en riktigt lång promenad i det fina vädret men min förkylning sätter stopp för det. Suck!

nenna31
0

flikkan77-

Ajaj vad trist ……har du blivit något bättre…????

flikkan77
0

nenna31: Både ja och nä, jag har inte lika ont i halsen längre och jag kan nästan prata nu (tappar alltid rösten när jag är förkyld.) men hostan blir bara värre. Sover max två timmar i taget sen måste jag sitta upp en timme och hosta innan jag kan sova igen.

Är väl inte dirket den piggaste som går på två ben just nu. Flört Har däremot en väldigt pigg Lillskrutta som inte har blivit rastad ordentligt sen i lördags då jag blev sjuk så nu måste jag försöka ändå. Är glad att vi bor på åkrarna så hon kan springa av sig ordentligt!

nenna31
0

flikkan77-

Det kanske är dax att ringa farbror doktorn…..ler…..du kanske behöver lite starkare hostmedicin , så du inte drar på dig lunginflamation……vore ju illa….

bettin65
0

godmorgon solen skiner det är vår i luften !

Glorian
0

En fråga ? har nästan 2 l vanlij yoggi 2% hemma, verka vara för mycket socker o kollisar i, fråga ska jag slänga den eller vad hade ni gjort????

Och vilken yoggi köper ni o äter om man vill varierar från ägg. Ska ut med husbilen i helgen inte så roligt att steka massa bacon o ägg i, är det någon som har tips till mig???????????

Tacksam för svar

flikkan77
0

nenna31: Nja, jag väntar nog tills nästa vecka med att ringa doktorn, får alltid så konstiga biverkningar av hostmedicin. Jag blir alldeles vimsig och flamsig ibland.Oskyldig

Gloria: Just nu äter jag mest creme fraich med en skvätt grädde i. Vispa runt det lite så blir det en härligt krämig konsistens. Jag brukar ha i vaniljpulver eller några blåbär.

Annars finns det turkisk… eller om det är grekisk… youghyrt att köpa. Har för mig att den har 10% fetthalt. Den vanliga yoggin hade jag gett till hunden. Flört

flikkan77
0

Hittade rabarberknoppar idag! De är nästan 2 centimeter höga och så där härligt röda.

Emea67
0

Glorian jag gör som flikkan77 och äter CF med vaniljpulver och lite lite sötningsmedel mmmm jätte gott, kokta ägg med smör eller majo är ett alternativ till ägg & bacon.

Glorian
0

Tack för tipsen ska prova det, har nu läst igenom GI-NoLL, och fick massor kött på benen efter den läsningen

flikkan77
0

Tror jag är död… nästan… Har varit och stor handlat, eller ja det var meningen att det skulle bli så men eftersom maken också är förkyld gick det inte så bra. Tror inte vi kom hem med ens hälften av det vi skulle köpa.

Jag köpte några kanelchokladmandlar och de var sååå goda… och innehåller alldeles för mycket kolhydrater. Men exakt just då så gjorde det inget.

Lyckades hitta två par skor med, börjar faktiskt bli varmt att ha vinterkängorna nu.

nenna31
0

Hejsvejs!!

Tänk solen skiner och det är ljust fortfarande…….Glad

flikkan77
0

Ja, visst är det underbart att det är ljust längre på kvällen! Nu hinner man ju göra saker också. Glad

nenna31
0

Fortfarande ljust ute…..ojoj…..Glad

Nu stänger jag burken för idag ……ha det gott och var rädd om varandra …..Kyss

greensis
0

Sitter och jobbar med företagets uppdrag medan jag håller insomnande barn sällskap

Fabricati diem, pvnc!

flikkan77
0

Tror jag ska gå och sätta mig i soffan med maken och Lillskruttan, hunden, lite. Kanske se på en film.

Go´natt på er alla, för jag tror inte jag ramlar in här mer ikväll sen.

thomsen
0

Dottern har nyss nattats och ikväll ska jag inte sitta här och häcka alltför länge… hade jag iallafall tänkt. Behöver fånga en hel massa zzz. Har blivit lite snålt med det de senaste dagarna.

skogs-tolva
0

Ja, här e jag….

Ska snart "hit the sack" oxå….

Upp 06.30 igen….

Nu- titta färdigt på 2½ men, med min gube…

Natti natt alla!

bettin65
0

NATTI NATTI

Chutney
0

Jag skulle inte nattsudda på grund av migrän. Men slumrade till en stund och  mår lite bättre :) Så nu är jag online

Albert Einstein

skogs-tolva
0

Fortfarande uppe….jisses, å jag som ska upp 06.30 imorgon……..Obestämd

Emea67
0

Ja inne och morgonsurfar lite som vanligt Glad

Chutney
0

God morgon :)

Önskar alla en fin dag!

Albert Einstein

flikkan77
0

Detsamma Chutney och alla andra! Glad

Sittar och funderar på om jag är tillräckligt frisk för att bli klippt idag, har inte hostat på hela natten så hoppet finns! Har tid klockan tio så jag hinner känna efter lite till. Känner ju inte för att sitta där och snora för mycket…

HarrietKiara
0

Online igen men sen blir det uppehåll över en vecka för i morgon bitti flyger jag till Gran Canaria Skrattande

Love my Kelpie!

flikkan77
0

Åh! HarrietKiara, ta med lite värme hem är du snäll. Glad Är trött på att jämt gå i långkalsonger nu.

Har faktiskt haft en vovva som hette Harriette, fast kallades bara för Harrie. Korsning mellan schäfer och border collie, såg ut som en väldigt liten helt svart schärfer med väldigt stora öron och lång svans, och superstora tänder, fast dem såg man ju sällan.

skogs-tolva
0

Godmorgon alla!

Nu - åka o lämna ungar på skola!

HarrietKiara
0

#58 Jag tar med mig en burk att stoppa värme i. Skrattande

Love my Kelpie!

nenna31
0

Morningmornig……Glad

Ingen sol idag ….ännu…..men min son kommer hem en sväng….så då blir det sol iallafall……..Glad

flikkan77-….skönt o höra att du mår lite bättre…..då är det på väg åt rätt håll…..

Harrietkiara-…..låter skönt det …..njut så mycket du kan……ta gärna en god drink för min räkning….Glad

Arbetsträning idag….på em…..

nenna31
0

Nu utgår jag …tror inte jag tittar in förren imorgon……Glad

Ha en fortsatt bra dag ……låt solen skina i era sinnen…..Cool

Glorian
0

Godmorgon alla, här skiner solen för fullt blir nog en fin dag. Är på gång ut med husbilen i helgen, det ska bli skönt att bara koppla av.

Hade gått ner 2 kg denna veckan eller sen i söndags, bra tycker jag

Ha en bra dagCool

flikkan77
0

Jag har varit och klippt mig! Underbart skönt! Tror jag tog bort ca 20 centimeter. Glad

bettin65
0

Ett tag i gen håller på och färgar mit gråa hår

Tvillingsyster
0

Ska klippa mig på måndag och ta lite slingor också…….. Glad

Tvillingsyster
0

Grattis Glorian för viktminskning……… Glad

Chutney
0

God morgon, fast det känns som natt..hm?

Åh HarrietKiara, nu kanske du har åkt, men ha det så mysigt och superbra :D Eller, om du läser när du kommer tillbaka, hoppas du har haft det mysigt och superbra! :)

Själv ska jag på ett föredrag idag kl 15.00 :) Spännande…

Albert Einstein

bettin65
0

Godmorgon alla………..

flikkan77
0

Idag ska jag inte göra nått alls, bara ta det lugnt och fortsätta bli av med förkylningen. Måste kanske köra in till apoteket och köpa lite hostmedicin. Sov utan i natt och det var ingen hit…

Isa56
0

Godmorgon allaGlad Hm får nog börja gå ner i källaren, kom precis på att jag har handdukar i torktumlarenSkäms glömde dem igår.

Krya på dig flikkan77. Förkylningen är väldigt jobbigt att försöka sova med.

Emea67
0

Godmorgon!

Solen skiner och det är +4 grader Skrattande

Tar det lite lungt innan helgbestyren drar igång (tvätten)

flikkan77
0

Tack Isa, jag jobbar på att krya på mig. Det jag saknar mest är min röst! Lite småjobbigt att ropa på hundarna när de inte hör vad jag säger.

ps. du kom ihåg att hämta de där handdukarna va? Ibland så glömmer man saker när man sätter sig här. Som att äta till exemeplt och sånt.. Flört jag borde faktiskt gå och hitta på nått till frukost nu.

nenna31
0

Trevlig helg på er alla……Glad

Tittar in en liten stund….fransyskan är i ugnen och sonen är hemma på besök…..Glad…….

solen skiner här oxå…….blir nog en promenad på em…..

flikkan77
0

Måste verkligen satsa på att äta proteier idag, men det går liksom inte så bra. Två ägg och en gula är det jag fått i min hittills. Suck!

Har varit ute och satt upp några fågelholkar. Hoppas de inte kom upp för sent bara. Fåglar kan vara kinkiga och inte vilja ha nya hus. Har sett att en av de gamla holkarna blir bebodd av en pilfink i alla fall, tror det är en pilfink… minns inte riktigt hur det var med vem som är vem.

Isa56
0

Jodå FlikkanSkrattande jag kom ihåg handdukarna, som tur var, var det ju tumlaren så de var torra. Har glömt tvättmaskinen 2 dagar en gång, det fick jag tvätta om.

Du har inte provat visselpipa till hundarna? Fast då kommer kanske hela traktens alla hundar.Obestämd

molana
0

Väntar ivrigt på nästa medlem nr.8000.   Skrattande

flikkan77
0

Har funderat på visselpipa, Isa, fast jag äger ingen. Pipleksaker har jag därmot i alla fall två. Två som piper vill säga, har ganska många pipleksaker men de flesta är "döda".

skogs-tolva
0

Idag har vädret varit fantastiskt och vi tog traktorn ut i skogen, jag, guben, båda barna och de tre hundarna. Allt för att fixa ved för de 4 kommande veckorna!

Nu står det kyckling i ugnen och broccoli, blomkål och zucchini väntar ihop med vitlök för att rostas i ugnen.

Mmm, blir nog en god, fet och gräddig sås till det!

Ha det bra alla!

flikkan77
0

Jag har haft ute min kaninhanne i sele i trädgården idag, första gången sen i höstas. Han skrämde iväg grannens katt som helt ont anandes klev ut ur en dörr när vi gick förbi. Min kanin ville fram och hälsa men katten fick stooor svans och sprang därifrån. Inte lätt att vara katt på den här gården. Glad

Margareta
0

Tillbaka från Västerås efter en intensiv vecka med Annika Dahlqvist. Annika kallade det för intensivvårdsvecka när vi skiljdes - undrar hur det skall tolkas?

Numer pensionär i Nynäshamn

Tvillingsyster
0

Molana, hur ser du hur många vi är?

Margareta
0

Klicka på länken medlemmar - där finns register över alla medlemmar både här och på hela iFokus och på Kolhydrater. Det står också hur många.

Tvillingsyster
0

Tack för det Margareta. Det stämde.

bettin65
0

Godmorgon alla glada människor……….

flikkan77
0

Godmorgon på dig med bettin65!

molana
0

Godmorgon !  I dag skiner solen och det är 4° varmt i luften. Skrattande

Isa56
0

Godmorgon alla. Ingen sol här, men det gör inget. Skrattande

flikkan77
0

Inte en solgnutta här alls, men det är inte minusgrader och det regnar eller snöar inte och blåser inte halv orkan. Så det är bra väder ändå. Flört

Ska snart gå ut och släppa ut kaninerna och hoppas på att lillasyster kan komma ihåg att titta till dem medans jag åker och handlar. De har nämligen kommit på knepet för att gräva… Busarna!

nenna31
0

Soliga godmorgon hälsningar……Kyss

flikkan77-…..börjar förskylningen avta???

B-Maria
0

Hej alla. Halvfin söndag här utanför Stockholm, solen finns någonstans där bakom molnen. Ha en härlig dag. Glad

Lev i nuet.

flikkan77
0

Ja, nu har rösten nästan hittat sitt normala läge, i alla fall så börjar Salukin erkänna att hon faktiskt hör vad matte säger nu. Glad Hostan sitter i med sånt kan ju ta tid.

Solpuss
0

Sitter och smuttar på helg-äggmjölk. Lyxar till det på helgerna med vaniljskrap och kakao i, på vardagarna blir det kanel och espressopulver.

Hoppas ni alla får en härlig söndag, och att ni kan njuta av snödroppar och fågelsång.

*vårpuss*

thomsen
0

Är lite avis på alla som har sol. Här i min del av Skåne är det jämngrått och säkert kallt (har inte vågat mig ut än).

På dagordningen idag står inhandling av veckans ranson av fett, ägg och proteiner… möjligtvis en och annan kolhydrat till dottern.

greensis
0

Tittar förbi i helgstöket. Ska veckohandla och försöka börja sopa bort vinterns grus från uppfart och trottoar.

Fabricati diem, pvnc!

nenna31
0

Går ur en stund ….duchen kallar…känner mig som en skunk….Glad

flikkan77
0

Har varit och handlat och jag är helt slut! Det tar ca 30 minuter att köra bil till stan och sen springa lite i affärer också hem igen… Måste äta nått nu men jag är så trött att jag knappt orkar. Gäsp!

Tvillingsyster
0

Här är det jämngrått och regnar mellan varven. Hälsningar från småland.

AnnaCecilia
0

Hej alla! Har varit på resande fot ett par dagar, och ätit väldigt mycket kolhydrater…hm, får se vad detta leder till..Oskyldig

bigfatmama
0

Här har det kommit snöflingor, men jag vill ha ett stilla regn så snön kanske försvinner

Solpuss
0

Väntar på en ribbestek som snart är färdig. Glad

Isa56
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Snart påsk.Skrattande

Allt för att slippa gå ner i källaren och leta betyg.Oskyldig

greensis
0

Det blev pyttelite sopat - kvasten gick av. Tji Blåkulla i år, med andra ord!

Tittar förbi för nattningsprocessen, direkt återkommen från simningen.

Fabricati diem, pvnc!

Tvillingsyster
0

Maken och jag hämtat körsbärsriset idag……. hoppas det hinner börja blomma till påsk. Skrattande

skogs-tolva
0

Åh! Flikkan77!

Har du en Saluki! Vill haaaa!

*avis* Flört

Chutney
0

Gokväll :)

När är det påsk förresten? Säg inte veckor utan datum tack :)

Albert Einstein

Tvillingsyster
0

Långfredag 10 april. Skrattande

Cissit
0

Jaha då sitter man här igen då. Jag som gick och la mig tidigt ikväll för jag var så himla slut. Kunde inte sova för jag har så förbannat ont i kroppen så nu sitter jag här med ett glas citodon framför mig och kikar runt lite härinne. Alla sover väl antar jag :)

flikkan77
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Japp, jag har en Saluki! Glad

Hon är 11 år gammal men pigg och glad… och envis och gör som hon vill. Flört

Emea67
0

Godmorgon till en ny härlig vecka!

Mulet det har snöat och det är -2,1 grader ute Obestämd vart tog våren vägen?

Well well den hittar nog tillbaka tur att jag kom ihåg att sätta i sladden till bilen igår när jag var ute med hunden.

Ha en bra dag alla! Skrattande

ke12
0

God Morgon,

Här i Stockholmstrakten har det sluta snöa, just nu är det väldigt vackert ute med snö på träden och på taken, sen får vi hoppas att det inte ligger så länge, vi väntar ju på våren och sommaren. Nu på Söndag ställer vi ju fram klockan en timme.

Om en stund skall jag ta min dagliga promenad ( är inte duktig) måste för jag har diabets som jag vill hålla på låg nivå,

Ha en bra och trevlig Måndag / ke12

flikkan77
0

Har pysslat lite med kaninerna och ska sätta i mellanväggen i deras bur. Dags att dela på mor och dotter och försöka få lite ungar nu. Får se hur mamma Skuttan tar det bara, när jag delade på henne och hennes förra kompis blev hon deprimerad och åt inte på flera dagar.

Tror jag ska göra hål i mellanväggen och sätta när för så att de ser varandra. Ska bli kul med kaninungar om någon månad!

nenna31
0

Hej på er alla ….mulen dag här i östergötland….men sol i sinnet Glad

Måste bara skryta lite …..trots en jobbig vecka så har jag krymt…ler…Förvånad….-5 cm och -0,9…sista veckan ….totalt på tre veckor -10,5 cm och 4,7 kg…..visst får man vara lite stolt…????? Obestämd

Ha en jätte bra dag alla lchf:are……..Glad

flikkan77
0

Grattis nenna31! Klart du får vara stolt!

Glorian
0

Grattis nenna31, oj vad roligt att höra när någon lyckats så bra. Idag har vi haft sol på fm, tvättade lakanen o hängde ut, sen dammsög jag husbilen har varit ute helahelgen kom hem imorse. Maten har gått bra men det blir ju för mycket vin när man är ute så, men men det får man väl ta Kram på er

Skrattande

Emea67
0

Japp online lite till och från, hjälper med läxor + att det är lite köksbestyr matlagnin, äggmjölk mm.

Ha en trevlig kväll allihopa!

nenna31 självklart ska du skryta när det går så bra Skrattande Grattis

nenna31
0

Kollar läget fär andra gången idag ….Flört…svårt att hålla sig borta….ler….

Tack alla för ert stöd …har känt att vecka tre varit lite små jobbig…..har kanske inte direkt varit sugen utan mera fast i gamla ovanor …äter gärna på kvällen…Obestämd….och oxå väldigt trött….sover illa och har även börjat arb.träna …..så det är nog många skäl till att det kännts jobbigt….

Men nu är det en ny vecka….nya tag…hipp hipp hurra….Kyss

bigfatmama
0

Tittar in för att se hur ni har det, entrevlig tråd

Glorian
0

Godmorgon, usch vilket bakslag idag snö och -3, vill ju ha vår nu.

nenna31
0

Tittar in en stund innan dagen bestyr börjar …….Glad

Solen skiner…snö ute - 1,2 ……….vinter i östergötland…?????

Vår imorgon…..????

Ha en bra dag …….Kyss

bigfatmama
0

Vår, tulpaner och rådjur. Det är det jag ser fram emot.

greensis
0

#121 Det är därför jag nästan bara planterat narcisser - rådjur gillar inte löksmaken av dem.

Å andra sidan *hade* jag planterat massor med krokusar, som nu göder nästa generation harar.

Var finns räven när man behöver honom???

Fabricati diem, pvnc!

flikkan77
0

Håller med Glorian, dessutom så har vi samma väder här, -3 och snö! Igår var det riktigt varmt och solsken. Jag hade ju tänkt para kaninerna idag men jag vill inte släppa ut hannen i snön. Han bor inne och har ingen vinterpäls.

bettin65
0

Godmorgon alla ………….

B-Maria
0

Snö sol blåst om vartannat. +4 nu imorse -8

Idag har jag gjort äggmjölk för första gången och det var jättegott fastän jag inte kryddade det alls. Provade i kaffet också. Suveränt.

Blir till att köpa 2 kartor eko-ägg när ägg-bilen kommer på fredag. Skrattande

Lev i nuet.

skogs-tolva
0

Såå vacker, flikkan77!

Här har vi varit ute och rekognocerat terrängen för att se var vi skulle kunna hägna in för den framtida "frys"grisenSkrattande blir nog ungefär på samma ställe som den förra gick på för 6 år sen…..

Annars kallt o blåsigt och snö (!) i luften.

En av mina 4 tackor börjar bli väldigt tjock om magen nu…..inte långt kvar!

flikkan77
0

Åh, skogs-tolva, ska du få lamm? Vad roligt!

Själv så släppte jag ihop kaninerna i ca 3 minuter idag. Bara så de får hälsa och så att honorna kanske blir brusntiga. Synd att det blev kallt och snö igen bara…

Skuttan som varit mamma innan hälsade glatt på hannen medans Sprattla tyckte det var otäckt med en kanin till. Ska se hur det går imorgon. Vill ha kaninungar nu!

Glorian
0

B-Maria, äggmjölken är kanon, jag hade det till lunch idag med lite kaffe o en gnutta vanlij. Nu har jag ätit lunch provade Skaldermans bantar biffar, inte dumma dom heller.

Chutney
0

Tack så mycket :)

Albert Einstein

bigfatmama
0

#125#Lyllos dig med äggbil. Tulpaner åt rådjur, krokus åt harar, påskliljor åt mig är väl en rättvis fördelning.

Tvillingsyster
0

Det har varit konstig dag idag här i Vetlanda trakten. Solen har skinit för det mesta, men ändå blev det inte varmt i vår inglasade altan…….. besynnerligt???????????

nenna31
0

Morningalla lchf:are…

Svårt att sova……uppe med tuppen….tvättis…..solen skiner…..-9 ute och lite vitt ute…..ingen arb.träning idag ….skönt kanske man kan ta igen lite sömn….

Hur är det med alla er andra ?????

Ha en bra dag …..!!!!

greensis
0

Lilltrollet vaknade med hosta vid 5-snåret. Jag lyckades hålla honom sysselsatt med lilling, läsa böcker och byta blöjor till 06.00. Sedan var det kört. Och då väckte han storasyskonen…

Så vi har full rulle här om man så säger…

Fabricati diem, pvnc!

nenna31
0

greensis……

Jo kan tänka mig det …..minns de ljuva åren …..Flört..mina barn är stora och utflugna sen några år 22 o 24 år….så nu saknar man verkligen den tiden……får väl vänta på barnbarn…men det tar nog några år ….båda studerar…….men som de säger den som väntar på nåt gott………Glad

Krama dina barn från mig……

flikkan77
0

Var ute och släppte ute kaninerna i rasthagen och ena honan har redan boat. Hon bara nosade på hannen i går så hon går saker och ting lite i förväg… Stort och fint bo hade det i alla fall blivit! Knäppfia!

Nu ska jag snart plantera om blommor. Har några som har det trångt om tassarna, men det ska det bli ändring på! Glad

Solpuss
0

Står och tittar på mina läsande elever. Kunde inte låta bli att titta in en stund, kan ju alltid låtsas att jag mejlar viktiga jobmejl. ;o)

Solen strålar, men det blåser snålt, så jag längtar inte ut på rastvakten jag har om en kvart…

Kramar till er alla.

skogs-tolva
0

Ja, det ska bli spännande med lamningen. Ser alltid fram emot den morgonen man går ut och hör ett spätt "bääääande" utifrån hagen!

Såååå mysigt!

flikkan77
0

Det är nog det som är tråkigt med kaninungar… de låter inte. Hur många får har du, skogs-tolva?

Idag är mamma Skuttan parad så där en 5-6 gånger och Lusen är helt slut! Inte lätt att vara kaninpojke. Oskyldig

[Pennylane1]
0

Tycker den här tråden har fel rubrik! Jag har bara trott att det var nån undersökning om hur många som var online hela tiden så jag har inte brytt mig om den alls!

[Pennylane1]
0

kunde heta chattråd istället kanske…

MonikaW
0

Solen skiner från en klarblå himmel i Norrudden, och jag min ynkliga typ passade på att bli förkyld just denna underbara dag. Tröstar mig med att jag förmodligen kommer att överleva.

nenna31
0

Hejsvejs…..

tittar in en stund efter en skön "promenad"…….svårt att gå ..men var ute en timma iallafall……riktigt skönt lite kallt men helt ok…solen sken och värmde när jag satt på bänken……

MonikaW
0

Tips för den som vill ha ett riktigt gott skratt. Kolla in "Hunden och kattens dagbok på You Tube!

Glorian
0

Godmorgon alla, ännu ett bakslag snön vräker ner här i ö. blekinge och -3, inte alls roligt. Så det blir ingen hundrund nu på morgonen i alla fall.

flikkan77
0

Här är några minusgrader men stålande solsken, dock risk för snö ikväll.

nenna31
0

Snabtitt innan träningen på sjukgymnastiken….

Minus 2,2 och sol……

Tvillingsyster
0

Strålande solsken och -6.5…….. ska väva idag……

Maja2
0

-20 igårkväll… vet inte vad det är just nu, men det känns som att våren lixom frös fast.

flikkan77
0

Vi fick hem ca 20 påsar från som vill planteras snart… men inte när det är risk för snö och det är fruset i marken igen. Typiskt!! Jag vill ju ut och pyssla i trädgården, det enda som går nu är att kratta löv och de är snart uppkrattade.

Maja2
0

men ååhhh… flikkan77….  har ni barmark? men guuu va avundsjuk jag blir!  Skrattande

flikkan77
0

Japp! Vi har barmark här, massor med lerig och halkig halvtinad jord som innan hundarna röjde runt på den var en gräsmatta. Oskyldig Du kan få ett lass barmark av mig om jag får lite snö av dig nästa vinter. Flört

Maja2
0

ja flikkan, så kan vi göra. Vi har en meter kvar nu, och den kan du få nu på stört Skrattande

skogs-tolva
0

flikkan77:

Vi har 4 tackor och en bagge.

Baggen är av Oxford Down-ras, så han ser ut som ett Disney-får!Skrattande Du vet, med ull fram i ansiktet!

flikkan77
0

Maja2: Nja, du kan få spara den åt mig till julafton! Flört Nu trivs jag rätt bra med barmark, hade dock varit roligare om det skymtade lite grönt här och var med men det kommer väl.

skogs-tolva- Goooglade fram lite bilder och ser han ut så så måste han vara sueprsöt ju! En sådan vill jag med ha…

Vad gör ni av all ull som blir? Det är den stora frågan när det gäller får för mig. Jag skulle ju inte lyckas klippa dem så supersnyggt heller. Har klippt får men är inte alls bra på det.

Solpuss
0

Hej, alla!

Här står en vårdeppig surbulle. :o( Tycker att solen sticks och fåglarna gastar. Ont, ont i kroppen.

Vill ju osså vara vårpigg och glad.

*molnkramas lite iaf*

skogs-tolva
0

#155 och ändå kallar du dig solpuss????Oskyldig

Häpp o pepp och se fram emot den förestående våren! Snart är det ju påsk!

flikkan77 Just precis så ser han ut! Förr eldade vi upp ullen men nu tänkte jag faktiskt lämna in den till en som bor en bit bort från mig för att få det kardat o spunnet. Älskar att sticka och har en svärmor som är grym på vävning. Baggens ull är förresten inte mycket eg. att ha, men vi har en gotlandstacka o 2 finullstackor, och den ullen är mjuk o fin för just stickning.

Solpuss
0

Ja. Jag kallar mig Solpuss ändå…

För när jag mår bra, älskar jag att sprida solsken. :o)

Tack för pepp.

mikaelka
0

Nu ska jag iväg på träning, kom bara på något intressant som jag ville berätta: 

För ca två år sedan gjorde jag en framåtvolt från en plint, landade på en matta och gjorde illa mig i ryggen/nacken, hade ont ett tag och sedan kvarstod problemen till och från, ont när jag vred på huvudet, det krasade och hade sig.

I tisdags försökte jag mig på BAKÅTvolter, på den sista så lyckades jag med konststycket att landa på huvudet så det krasade till ljudligt i nacken. Var övertygad om att jag gjort illa mig men hade inte ont efteråt och var bara lite öm dagen efter. Nu märkte jag helt plötsligt att allt krasande när jag vrider huvudet är borta och jag är inte alls lika stel längre som jag varit i ett par år! Cool

Snacka om ironi, en framåtkrasch orsakade en skada som en bakåtkrasch rättade till ett par år senare! Tungan ute

Hoppas det håller i sig!

Glorian
0

Fick magsjuka i efm har legat, men det känns bättre nu men mat smakar inte

AnnaCecilia
0

Facinerande mikaelka! Både att fixa skadan, och att vara så smidig! Själv skulle jag förmodligen bryta nacken om jag gjorde en kullerbytta….Glad

Glorian, krya på dig! Inget ont som inte har något gott med sig..du ska se att du tappar något kilo!Flört

Har legat lite lågt här på sidan..anledningen är att jag gått över till mer GI variant.(och det är ju inget att skryta om..)Inte för att jag vill, men migränen jag dragits med i 11 veckor gör att jag måste testa om det är kosten..

Kan meddela att LCHF är fantastiskt!! Nu har jag fått tillbaks godissuget som varit puts väck;snyft!!Rynkar på näsanHar precis tryckt i mig en kladdkaksmuffins med vispgrädde..

Det är otroligt att sötsuget kommer tillbaks som brev på posten.Men jag ska försöka ändå att köra någon mellanvariant..

Solpuss
0

Tänk vad god mat kan pigga upp. :o)

Jag har just mumsat i mig fläskkarré stekt i bitar med en god majjo-cf-sås, och riven ost i salladsblad.

*gladare nu*

AnnaCecilia: Vad tråkigt att det inte funkar med kosten för dig. Vet hur jobbigt det är med migrän, och önskar dig fri från det. Kram till dig!

AnnaCecilia
0

Tack Solpuss!!Glad Det värmde!

lisols86
0

online :) hejhej. hjälp mg gärna i tråden om min viktuppgång på 10 kg :( om ngn har tips…

[Karro]
0

tar en liten paus från lillen på 1 månad som sover så sött!

flikkan77
0

Snöstorm! Vem i hela världen beställde hit det vädret? Jag kan ju varken para kaniner eller så grönsaker och blommor i snöstorm. Typiskt!

bigfatmama
0

Tur att jag inte ska vara hundvakt i dag

Glorian
0

Godmorgon, gjorde ett försök att ta mig upp idag, men det gick inte, det blev toa direkt. Men ställde mig på vågen och det var positivt - 2 kg denna veckan med.

Tur man har datorn ligger o surfa i sängen och regnet öser ner ute

nenna31
0

Morning morning…!!!

Här är det oxå ett riktigt sk-väder …..tänker inte gå utanför dörren idag…….ska försöka ta en vals med dammsugaren…vore ju trevligare att dansa med en manFlört……urk vad länge sen det varRynkar på näsan…var det en vårskänsla som ploppade fram..Oskyldig…VÅR….

Kommer att vara här till o från under dagen …..

Ha en bra dag ..!!!!

Margareta
0

Vi diskuterar nytt namn på den här tråden i "Trolltråden"

Många har inte fattat vad den är till för.

Vad säger ni om Chatrum

nenna31
0

OKi…..kör med

"Chatrum…."

nenna31

Margareta
0

Skall vi ändra den här tråden - eller startar du nästa med nytt namn?

Var sätter vi gränsen för antal kommentarer? Trådarna blir lätt tunga för dem som inte är så snabb kommunikation.

nenna31
0

Margareta…

Jag Kan starta nästa med nytt namn…..börjar bli dags nu….hjälper du mig att länka den här till den nya …vet inte hur man gör….så man inte tror att tråden försvunnit…….

Tack……!!!Flört

Luccy
0

Cool Men vilken kul tråd har jag inte varit inne på förrut.

Godmorgon alla lchf-are här skiner solen över drivorna av snö, frust, flås, suck. Nåja lite barmark mitt på gården har vi, men vars tusan är våren.

Jag har nog kommit på att jag inte kan äta mig ner i vikt, jag äter för mkt Skrikandes du kanske har samma problem lisols86.

Så igår började jag äta mindre o slutade straxt innan jag var mätt .

Ha en bra dag alla själv ska jag glo på solen Cool

Margareta
0

Då låser vi den här tråden och hänvisar till den nya som heter Chatrum. Den ligger alltid nålad på första sidan

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer