Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-livsmedel
Läst 4772 ggr
[Jeremina]
0

Willys falukorv

Jag såg idag på Willys att dem hade en falukorv med plastskinn för 10:50 per kilo. Vad är det för korv kan man undra? Tungan ute

Zepp
0

Det är nog korv med mos i samma paket!

Om jag någon gång köper falukorv så blir det Melkera Falu original, med 70% köttråvara.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

monchan
0

Vad bra! Den ska jag köpa till min unghund som behöver gå upp i vikt!

Monchan

andreas0
0

#0, Det är nog inget vidare att köpa, om du inte gillar att betala för dyrt vatten.

SVD: Stor andel tillsatt vatten i falukorv

Räknar man sedan med allt potatismjöl dom trycker ner i falukorvarna och andra billiga korvar, och att köttdelen innehåller stor andel bindväv, så blir det inte mycket riktig mat för pengarna.

[Jeremina]
0

Vi köper korv som är tillvekad bara 3 mil från där vi bor och min svåger har charkuteri bara ca 10 mil från oss. Det är riktig falukorv och svågern är ju från just Falun ursprungligen och då måste den ju vara bra…fniss…Flört

Lottar8
0

Jag köpte en falukorvsring på Willys, 800g för 20 kr. 5kolisar/100g. Den var inte god!!

Brukar köpa Scans, den har 4 kolisar/100g. O är jättegod.

Zepp
0

Willys falu smakar mest tvål.. fattar inte att folk köper sånt!

Likaså med Lithells.. anar att det e Lithell som gör Willys, samma skinn samma smak av tvål!

keja01
0

Scan Lantkorv ser ut som en falukorv men smakar sämre. Den har betydligt lägre kötthalt och lägre pris än Scan Falukorv.

keja01
0

Det finns Scan Deli falukorv också som bättre alternativ med 68% kötthalt.

Zepp
0

Om det står falukorv på paketet så måste det innehålla ett minimum av originalrecptets, Falukorv är namnskyddat i svensk enligt livsmedelslagstiftningen!

Heter det Lantkorv är det antagligen för att det är ännumindre av de bra ingredienserna.

[iovis]
0

Melkers var finfin! Undviker för det mesta korv, men den testade vi. Att vi undviker korv har att göra med att vi hellre äter rent kött till oftast lägre pris om man ser till mängden köttråvara…