Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-livsmedel
Läst 1696 ggr
Greddelin
0

Kycklingfilé-depp

Jag har alltid gillat kycklingfiléer, man kan göra så mycket gott med dem. Ihop med bacon, grädde och champinjoner, ugnsgratinerade under fetaosttäcke eller med thailändsk touch av sötsur chilisås…

Men nu när man blivit en sån där som läser innehållsförteckningar känns det inte lika kul. Ok, jag visste att man sprutar in vatten i filéerna, men att de innehåller stabiliseringsmedel, smakförstärkare och socker mm hade aldrig fallit mej in.

Nu är jag lite deppig, men bryner mina filéer iallafall…

Är något märke bättre än de övriga i er erfarenhet?

nyborjare08
0

Färska är kanske bättre? Har inte så bra koll så jag gissar nu…

Aniara4
0

Köp färska! De är faktiskt inte så mycket dyrare om man räknar kilopriset på själva köttet och räknar bort det man betalar för vattnet i de frysta…

nobban7
0

För att inte tala om det som inte står i innehållsförteckningen - glas t ex

Köper också färsk kyckling som inte är "mörad"

Greddelin
0

Ja den där glaskycklingen blir man inte så sugen på… Jag slog till på 2 kg för 99 och då får man väl det man betalar för, antar jag. Önskar att man inte behövde jämföra prislappar.

cacao
0

Färsk kyckling eller kalkon! Som sagt var du betalar ju ett något högre pris, men slipper saltlaken mm som de frysta ofta är preparerade med

//Suss

Medarbetare på sajten irishcob

lizaohman
0

Ja, hade det bara varit vatten, socker och glutamat hade man ju  i alla fall överlevt ett tag till, men GLAS!!!