Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-recept-att-laga-hemma
Läst 3140 ggr
ariaam
0

Våffeldagen...

…i morgon som jag fattat det, men vad får vi istället??Rynkar på näsan

igilla
0

Du får kokosvåfflor, hittade recept här på KiF, de var jättegoda, åt mrd vispad grädde och varma osockrade blåbär!

Smörälskare

Lottar8
0

Jag har hittat på ett bra recept på små plättar lr crepes, men har ej provat det i våffeljärn. Kan tro att det går bra, men kan inte lova.

Åt dessa till lunch, såå goda! Gräddar dem på medelvärme, de får ligga ett tag innan de går att vända.

50g grädde

50g keso

1 ägg

1/2 msk fiberhusk

1/2 msk krossade linfrö

1 nypa salt

1 nypa bakpulver

ev. vaniljpulver, kardemumma, kanel…

Låt smeten stå ca 5-10 minuter så drar den ihop sig lite.

Dessa tycker jag är lika goda som vanliga pannkakorKyss

Kanske någon provar i väffeljärnet o rapporterarSkrattande

chilisalsa
0

Skulle inte sonna där Oopsie:s med en gnutta bakpulver funka ??

Medarbeterare på Kost

mio80
0

#1, Om receptet är detsamma som jag hittade  så är våfflorna gjorda på:

1 dl kokosflingor (mixas till mjöl)

1 dl grädde

2 ägg

1 nypa salt

Jag åt mina med vispad grädde och några hallon, MUMS!

andreas0
0

Varför ska vi ha något speciellt bara för att kolhydratätarna har en speciell dag? Jag tycker vi hittar på egna speciella dagar, på helt andra datum!

Någon som har några bra förslag? Bacondagen?

Icegirl
0

Eller en Ostdag t ex. Hoppar över våffeldagen och åker på kurs i st. Hoppar bara att det är buffélunch där så att jag kan välja det jag äter.

missaz
0

#5 Håller med! Tycker att man kan lägga in ribs-dagen (då man kan frossa grillade revben) och allmänna-grill-dagen (då man frossar grillat överlag) ett par dagar i juli/augusti nån gång.

Fondue-dagen skulle bli en höjdare som passar på vintern; fondera fint kött i massor; minst 400 gram per person måste beräknas; samt naturligtvis en massa såser, avocado, oliver… *mmm*

ariaam
0

Håller verkligen med!! Hi hi.

Johannika
0

missaz: Fondue!!! Jaaa, det hade jag alldeles förträngt eller glömt bort! Det är ju suveränt gott! *Ilar genast hem och letar fram fonduegrytan från 80-talet* Cool

"It´s not today que le ciel me tombera sur la tete"

Hausswolff
0

Vi har ju FET-tisdagen. Eller FETTIS-dagen kanske. Det är ju bara det att den som uppfann semlan hann först med att göra anspråk på den dagen. Lämpligt alternativ efterlyses. :-)

Dame
0

2 ägg

0,75 msk fiberhusk

1,5 msk linfrö

1 dl grädde

1 dl vatten

Låt fiberhusen stå och dra en stund så det blir en tjockare smet. Kan behövas modifieras lite med vatten/grädde, ju längre smeten får dra dessto tjockare blir den.

Mina ungar säger det är godare än vanliga våfflorGlad

Fick det som pannkaksrecpet först men det är lite svårt att steka, så jag tycker det passar jättebra som våfflor istället.

Vispad grädde och lite hallon till, mums!

missaz
0

Johannika;

Ja, fondue är verkligen supergott! Kör en sån till helgen vettja!

mrsAngel
0

#3 jag har gjort Oopsies i våffeljärn med bakpulver i. Ingen jätthit. Smakade stekt ägg.