tyson1
Hej!
Här kommer lite mer info om mig. Jag är 37 år och gift och vi har två pojkar, 7 och 10 år. Arbetar som distriktssköterska i en liten byhåla i Småland. Jag har väl bantat till och från sedan jag var 17 år. Provat viktväktarna, herbalife, nutrilett och andra metoder. Det har resulterat i en uppgång istället. Är 1,67 cm och väger 88 kg. Idag är jag så trött på att vara tjock, inte hitta kläder, flåsig mm. Känner att jag närmar mig 40 och jag vill inte må så här. Trött och seg jämnt. Mitt stora mål är att väga runt 65-67 kg. Första målet är att komma ner till 80-strecket.

Välkommen hit, tyson1. Här kan du få massor med råd, tips och stöd. Men jag tror att det är viktigt att inte betrakta LCHF som enbart en metod för viktnedgång, bland alla andra metoder. LCHF handlar om att äta en för människan artriktig kost, och de flesta fortsätter med det även efter viktnedgången, då man mår så bra av det, på många plan. Och det är viktigt att läsa på ordentligt, så att man vet vad man gör, och vad som händer i kroppen, då man lägger om kosten. Dessutom är vi alla olika, så man får anpassa kosten efter sina egna behov och förutsättningar. Lycka till! 
"still lost in space and time"
Välkommen säger jag också och håller helt med det Odezza säger. Detta är ingen bantningsmetod bland alla andra utan ett sätt att leva. Manvill inte tillbaka till det man inte mådde bra av efteråt.
Numer pensionär i Nynäshamn

Hej Tyson 1 och välkommen hit! Precis som Margareta säger, detta är ingen bantnigskur utan en livstil. Kram & Lycka till
/Mia