Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmedlemmar
Läst 1351 ggr
bustas
0

Sektistisk igen!

Återigen blev man kallad sektistisk i kommentarerna i "Newsmill" angående Dr Annikas blogg. Försökte med ett inlägg men lyckades inte. Så, då lägger jag den här istället!

http://newsmill.se/artikel/2009/03/23/dr-annika-dahlqvist-tar-bloggmakten-i-egna-hander

I 50 år har det fettsnåla experimentet pågått med ett katastrofalt resultat som följd.

Vi har aldrig varit så medvetna om vad vi skall stoppa i oss och aldrig så medvetna om hur viktigt det är med motion. Det finns en oerhörd mängd möjligheter att utföra kroppsliga aktiviteter i snart sett vart och vartannat gathörn i städerna. Dietister syns i TV:n dagligen. Nyckelhålsmärkningar och andra pekfingrar från Livsmedelsverket. Maten i butikerna har aldrig varit fettsnålare än idag. Smörkonsumtionen har dalat drastiskt o.s.v. Så, varför i helvete blir vi då bara fetare och fetare?

De som försöker motarbeta dem som funnit hälsan genom att avhålla sig från kolhydrater och driva sin "motor" på naturligt fett försöker troligtvis bara rädda sitt eget skinn och ansikte mot alla de vilselett genom åren. Att sedan bunta ihop oss som äter naturlig mat och kalla oss sekt, är ytterligare ett bevis för panik i leden bland dem som försörjer sig på att vi skall bli feta!

korseett
0

off jag läste sexistiskSkäms

du skriver bra

bustas
0

Jag skulle ta mig katten föredra att bli kallad det om jag tvingades välja!

igilla
0

Bustas, du har rätt, det är otroligt konstigt att vi som äter LCHF-kost beskylls för att vara som religiösa fanatiker och dessutom agera som sektmedlemmar. Det enda vi berättar är hur mycket bättre vi mår av kosten och att den dessutom har medfört viktminskning  på oftast ganska många kilo!

Det är sorgligt att Livsmedelsverket inte kan ta till sig:

Fakta att tusentals personer har gjort mycket stora hälsovinster pga LCHF.

Det är således inte vi som tror att vi gjort hälsovinsterna och gjort stora viktminskningar! Pionjärerna som har ätit LCHF ganska många år nu, så tramset om äta LCHF "under läkarövervakning" i max ett år tycker jag är dax att slänga i soptunnan, vi kanske kan få låna Sverkers?

Smörälskare

maxiq
0

Jag tycker att vi ska vara stolta att bli kallade sekter-ister! :-)

Det är nog värre att bli kallad sex-ister även om det sätter lite fart på fantasin…

Obestämd Skäms