Träningsläger!
Min dröm är att få åka på ett "träningsläger" för oss som vill veta mer om/starta med/förkovra oss i LCHF. T.ex. över en helg med boende och LCHF-kock, LCHF-dietist, LCHF-idrottare, föreläsare, kanske t.o.m. bokade privata konsultationer hos dietist/läkare (mot avgift naturligtvis).
Och framförallt ett rejält erfarenhetsutbyte LCHF-are emellan.
Att åka en bit för en dagskonferens känns lite mäktigt, en helg är lite annorlunda. Kanske framåt sensommaren/hösten, eftersom det är två konferenser nu i vår.
Finns någon organisation/förening som kan tänkas arrangera sådant?
Är osäker, men jag tror att Skaldeman ihop med Calle i Österäng ordnat något liknande förut? Men inte på regelbunden basis kanske? Leta reda på Skaldemans webbsida och maila honom och fråga!
Tack Magma, har mailat SSS och frågat. Hade gärna varit med i Västerås i helgen, men var bortrest på annat håll och Ystad är lite långt för en dag.
Hoppas på tur nu!

Är aktiv på ett hantverksforum där vi var 5 stycken som aldrig tidigare träffats (mer än på nätet) som ordnade en nationell träff med workshops, tävlingar etc. Upplägget blir något anorlunda vid en LCHF träff men jag lovar det går! Vi var närmare 100 personer som bodde på hotell och hyrde hörsalar. Alla fick betala in en "hyr" avgift. Allt var ideellt och alla som medverkade var på det klara med att detta var något som vi gör tillsammans och inte något som vi 5 erbjöd (stort skilland i egaemang då kan jag säga).
Om någon av er är sugna på detta kan jag rekommendera http://www.djuronaset.com/ som ställe att va på, Vi var där förra året och de har fantastiska lokaler och maten var Väldigt bra LCHF utan att jagbeställde det då! (ostbricka eller efterätt varje middag tex) omgivningarna är dessutom OTROLIGA! Och man tar sig lätt dit från Centralen!
Den dagen min framtida dröm, B&B med kursmöjligheter, går i uppfyllelse så kommer jag att försöka ordna ett sådant läger. Är trött på alla kursgårdar med bl.a. alternativa kurser som i stort sett bara har vegetariskt på menyn.
Nu fick jag en idé. Jag har LP-stifitelsens gård som närmsta granne och där anordnas det ibland läger och sommaraktiviteter. Tänk om det gick att hyra den en helg eller vecka? Ska kolla upp det närmare tror jag.

Bra idé, men vi har tyvärr ingen passande lokal här i Österäng. Dessutom börjar Calle Carlsson bli gammal. Han hör dåligt och klarar inte många röster på en gång.
Det enda jag har på gång i den stilen är vecka 27 i Norge. Då anordnas en Skaldemanvecka på en av Norges lyxigaste kursgårdar. Man kommer att servera mat från min nya kokbok och jag kommer att föreläsa och umgås med gästerna ett par timmar om dagen. I övrigt kommer jag att ha semester. Programmet är inte klart i detalj ännu, men så här ser anläggningen hemsida ut:
/SSS
#5 ah nästan i mina hemtrakter det! Fantastiskt isåfall eftersom de hittills bara har serverat vegetariskt där vad jag vet. Många från svenska sidan brukar åka dit.
Norges lyxigaste kursgård låter fint, men kanske inte så möjligt för många, speciellt med tanke på den svaga kronan.
#3 - Jag tror säkert det går, men det är mycket jobb - jag vet! Här behövs kanske en spindel i nätet som kan ha kontakt med alla upptagna föreläsare och hitta ett datum som funkar.
Men jag fick faktiskt en idé - kom att tänka på en kursgård jag varit på för många år sedan….
Kollar upp en sak och återkommer……
Jag kan säkert fixa något bra i norra Sverige om det finns intresse.
Som ett brev på posten……
http://www.kostdoktorn.se/lchf-kurs-i-malung-i-maj#comments
Jag skall dock maila och fråga om det blir fler föreläsare.

åh det skulle ju vara hur kul som helst med nån sådan typ av aktivitet, o träffa likasinnade o utbyta erfarenheter, jag skulle hänga på om de va i norra delen av vårt land
Helgen i Malung var inte riktigt det jag efterlyste.
Har ej fått svar från det andra stället jag mailade. De har bytt ägare så det funkar kanske inte.
Ingen annan som har något tips? Det borde väl finnas några hälsohem eller "retreater" som skulle kunna arrangera en sådan tema-helg?