Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmedlemmar
Läst 3521 ggr
bustas
0

92 kg. Tapp!

Här en kille som tappat 92Kg/ Tyvärr måste man vara Plus medlem!

http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/

kaisakavat
0

Är inte plusmedlem så jag kan bara läsa rubriken och se bilden  - men ändå - så himla bra!!

bustas
0

Jag är medlem! Har jag rätt att kopiera och lägga in här???

bustas
0

Summering av inslaget:

Det är bara hälften kvar av Jonas Tagg, 35, från Älgered.

September 2007 visade vågen 162 kilo, och Jonas skulle påbörja ännu en jaktsäsong.

Slopade coca colan

- Jag orkade inte jaga alls till slut, säger han.

Efter att ha kollat runt på nätet hittade han LCHF-metod-en - som bygger på att äta mer fett och protein och minska mängden kolhydrater. Jonas hakade på.

Från att ha druckit en cola om dagen var det nu vatten och svart kaffe som gällde.

- Jag var helt skakis första veckorna när allt socker gick ur kroppen. Jag åt älgkött flera gånger i veckan. Och mindre pärer, säger han.

Jägaren, som är 189 centimeter lång, rasade i vikt. Bara första månaden gick han ner tolv kilo.

- Målet var att nå en tvåsiffrig vikt. Sen fortsatte det bara, säger han.

Den egna viljan

Minst sagt. Ett år senare stannade vågen under 70 kilo. Och i dag står visaren stadigt på 74.

- Jag är tjurig. Ger jag mig in i något så ger jag inte upp i första taget. Men det är ingen idé att andra tjatar, man måste vilja själv, säger Jonas Tag 

Jägarmenyn:

Frukost: Bacon och äggröra. Svart kaffe.

Lunch: Älgkött och grönsaker. Vatten.

Middag: Hargryta, grillad kyckling eller lax med grönsaker. Vatten.

LatMask
0

Kul att läsa om, men inte HELT nytt…Kostdoktorn nämnde det september 2008…

bustas
0

Detta kan väl inte vara möjligt! En jägare som lever som en jägare! Han måste vara väldigt sjuk! Stackars Jonas! Medlidande! Åsså gå omkring i skogen på det viset innebär ju stora risker!

Kanske lika bra att påpeka för den oinvigde att jag är ironisk!

bustas
0

LatMask! Jo visst, men denna "nyhet" står i dagens Aftonbladet och det kan knappast vara mer väl "taimat"!

bustas
0

Här är Rössners kommentar i artikeln!

Stephan Rössner, bantningsprofessor

"Det spelar ingen roll om du äter high eller low av något.

Det enda som krävs är mindre kolhydrater.

Det höga intaget av fett som man får med LCHF ökar risken för åderförkalkning, hjärt- och kärlsjukdomar.

Jag rekommenderar ingen diet alls, de kan fungera i korta loppet men det viktiga är att helt ändra sin livsstil"

kaisakavat
0

#7 Men himmel - så motsägelsefullt!! "mindre kolhydrater" - Vart tog hallonbåtarna vägen??

Jisses vilket svammel!

Babz
0

#7, #8 - men det är väl ändå en Rössnersk "pudel"?!? Han som hela tiden har hävdat att det bara är tallriksmodellen och mer motion som hjälper (förutom gastric Bypass eller möjligen hallonbåtar…)

"Warum soll man es einfach machen, wenn man es so schön komplizieren kann"
Tyskt ordspråk

Luccy
0

Tack för sammandraget, ja det är fantastiskt o bara så jättekul att det börjar stå mera o mera om lchf i bladet.

Alltså Rössner Skrattande hela han är väl ett stort bevis på vad som inte är bra…………

bustas
0

Personligen följer jag Rössners råd till punkt och pricka! Jag äter "mindre" kolhydrater och jag har ändrat livsstil! Nu återstår att se om jag blir åderförkalkad och dör knall och fall!

Luccy
0

Ingen hallonbåt???

raphanus
0

Paulún svamlar i samma artikel på om att man får benskörhet av LCHF. Om det vore så, skulle ju Grönlands befolkning knäckas som tändstickor stup i kvarten.