Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettfrågelåda-minmat
Läst 2278 ggr
cujo99
0

nybörjare

Jag har som plan att gå ner 10kg. Jag tänkte hålla en låg kolhydrat diet men dock inte helt utan typ potatis men kanske halvera portionen. Jag har bytt ut halva potatis portionen mot en grönsallad eller vitkolsallad. Godis har jag tänkt en gång i veckan och då 1hg nötter med mörk choklad på. Måste man då även tänka på fett intaget? Jag har valt bort brödet till frukosten och äter fil istället. Men vad äter ni till köttet om ni inte äter potatis ris eller pasta. Tacksam för tipps till en nybörjare. Finns det vanliga nybörjar fel? Finns det kh fällor som man inte tror skall inehålla så mycket?

Jag har hållit min diet i en vecka och gått ner 2.5kg. Har även lagt in minst 30 min motion.

Extra svårt när man är ensam i familjen som vill minska kolhydraterna.

B-Maria
0

Välkommen hit.

Du kommer säkert få en massa svar men inte från mig för jag är ingen expert. (En månad gammal här). Men en sak vet jag, passa dig för senap, svensk som är sockrad och kaviar. Där finns massor av kolhydrater. Lycka till.

Lev i nuet.

Johannika
0

Mitt favorittillbehör till kött istället för pasta, potatis och ris är blomkål/broccolimos. Koka blomkål och broccoli tillsammans i en kastrull (eller bara det ena eller det andra). Koka tills grönsakerna är riktigt mjuka, lägg till litet smör och vispgrädde efter behag och krydda med salt, peppar och eventuellt litet muskot. Stompa med potatisstompen eller kör med mixerstav. Blir väldans gott! Bättre än potatismos!

"It´s not today que le ciel me tombera sur la tete"

Maja2
0

jag kör åxå blomkål/broccolimos ibland. Ofta tar jag bara en klutt vitlökssmör eller en gurkbit, alt en gräddsås.