Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-livsmedel-matfett
Läst 1302 ggr
psp04msa
0

Ny margarinreklam!

Har ni sett den nya margarinreklamen som proklamerar för dess nyttigheter? (Becel, m.fl.)

De verkar vara rejält uppskrämda av den senaste tidens debatt i massmedia.

Tror bestämt att deras korthus är satt i gungning!

Micke

Micke

Normal people worry me!

missaz
0

Det är ju hela tiden reklam för olika margariner, jag stänger nu för tiden öronen för dem och vet inte vilken du tänker på… Men att de börjar bli rädda kan jag tro; oavsett viken kost man äter börjar människor bli mer och mer medvetna om att man bör äta så naturligt som möjligt; vilket ju utesluter becel, lätta, lätt och lagom osv.

Aniara4
0

Jag såg en Becel-reklam på tv häromdagen och tänkte på att de inte sa ett ord om att älska sitt hjärta utan bara att det var baserat på vegetabiliska oljor. Har de blivit tvungna att backa efter all kritik mot skrämselpropagandan?

nenna31
0

Såg den …man blir bestört……Gråter

Siggebus
0

"oavsett viken kost man äter börjar människor bli mer och mer medvetna om att man bör äta så naturligt som möjligt; vilket ju utesluter becel, lätta, lätt och lagom osv."

Det här är något som jag också tror håller på att ske faktiskt. Glad

Även om inte alla människor börjar äta en lchf-kost fullt ut så verkar det som om man ändå tar till sig en hel del bra saker.

T ex att välja naturligt fett, utesluta de allra värsta kolhydratsbomberna och kanske dra ner lite på pasta, ris, potatis och bröd etc.

Bara det är ett stort steg framåt för mänskligheten tycker jag! Glad

Medlem
0

Nu har man producerat Lätta med probiotika i Tyskland, ja för att förstärka immunförsvaret hävdar man Flört

missaz
0

#4 Absolut! Det finns olika grader i helvetet, men industriellt tillverkade, onaturliga produkter är nog det värsta för hälsan.

psp04msa
0

Klart man behöver hjälp med att förbättra sitt immunförsvar om man äter lätta! Där har de ju faktiskt en poäng. Skrattande

Micke

Normal people worry me!

Siggebus
0

Och har ni tänk på så himla mycket reklam det finns om olika produkter som ska göra oss friska i våra stackars ostabila magar!?

Man skulle ju kunna tro att vi alla är genomsjuka i magen som en naturlig del i vårt liv Förvånad

Fast väldigt många är väl det kanske……… pga all de onaturliga ingredienserna vi sätter i oss Glad