Korv?
Korv är kanske inte den optimala maten för LCHFare och jag har inte heller ätit någon sedan jag började med kosten. Men ibland blir man sugen på just korv och jag undrar om det då finns något bättre eller mindre dåligt alternativ?
Jag kollade på Lidl o där fanns Nurnberger bratwurst 1g kh/100 g, men korven var VIT. Jag vågade inte testa den. Har någon smakat den och vet om det smakar korv, eller vet ni någon annan sort?

Själv äter jag "vanlig" bratwurst, den innehåller visst 4g kh/100 g vilket ju är helt okey
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus
Lidls korvar brukar vara helt okej, men det är ju en smaksak. När den lite bleka korven steks får den en bra färg. Tänk på att om något är blekt innebär det ju att de inte har stoppat i så mycket färgämnen, det är helt enkelt naturligare. Fett är blekt och det är där smakämnena sitter. Då tycker jag snarare att man upplever att all korv är lite väl salt när man äter lchf-kost. Dessutom saknar jag senap till korven och dijonsenap funkar inte lika bra. Nåt tips?

Jag har ledsnat på alla korvar i butikerna som antingen har för mycket kolhydrater eller är packade med E-nummer.
Jag har precis införskaffat en korvtillverkningsmojäng till min köttkvarn så snart ska det bli LCHF-korvar i långa banor hemma hos mig 
oj vad klokt att tillverka egen korv, men kanske lite för krångligt för mig. Skicka hit ett kilo