Visst borde man kunna?
Kesokaka
Ingredienser
250 g
keso apelsin
1 tsk
apelsinskal , rivet
2 st
ägg
2 msk - Här skulle jag vilja använda kokos eller mandelmjöl istället
vetemjöl
1,5 dl
mjölk , 1,5 % - Och här grädde
Tillbehör:
apelsinklyftor
Om du ändrar antal portioner kan det påverka tillagningen, t ex ungstemperatur eller stektid.
Kesokaka med rivet apelsinskal är gott tillsammans med apelsinklyftor till dessert.
Gör så här
1. Sätt ugnen på 175°. Blanda keso med apelsinskal. Vispa ihop ägg, mjöl och mjölk. Rör ner i kesoblandningen.
2. Häll smeten i en låg smord form. Grädda i nedre delen av ugnen ca 40 min. Servera kesokakan ljummen med apelsinklyftor.
Jag borde skrivit innan jag klistrade in receptet men det är lätt att vara efterklok… Men de ändringar jag skulle vilja göra, borde dom funka?
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Ensa sättet att verkligen veta är att testa men jag tycker det borde funka… Grädden är ju lite tjockare än mjölken så den kanske skulle spädas ut med lite vatten.

Jag skulle nog testa med naturell keso och "naturell" apelsin - det brukar kunna vara en del lurigheter i de smaksatta varianterna.
"Warum soll man es einfach machen, wenn man es so schön komplizieren kann"
Tyskt ordspråk
hur mycket apelsin ska man ha i då? om man har naturell keso?
Smaka