sambo påverkan
Ja ha jag fick med mej min sambo oxå,efter att han suttit o sneglat på min tallrik i 5 vekor, han har ätit i 1 vecka o med spänd förväntan tog vi fram måttbandet o vågen i morse, - 1,5 kg o - 3 cm i midjan, han e övertygad……

Bra bra! 
Här höll jag på att skriva grattis utan att riktigt tänka mig för. Vi är snabba på att gratulera till enbart viktnedgång, och det är klart, har han stor övervikt så är det ju hälsobefrämjande att gå ner. Men lchf är ju mer än en bantningsmetod, så man hoppas ju att det blir andra hälsvinster också. 

han är en urbota sockernarkoman o nu efter bara 1 vecka säger han själv precis som jag själv upplevde det att sötsuget är bortblåst o de va de jag ville åstadkomma för han, han har ingen särskild övervikt, börjar få kula på magen o han vräker i sej socker, flingor,kakor godis o allt möligt, alla dagar i veckan. Så han kan få problem om han inte får bukt med suget, får se hur länge han vill köra på. Som sagt så verkar de funka för han med.
#3 Härligt!! Då är det stort grattis, till er båda 

Vad härligt!
Jag o min sambo har hållit på sen början av Februari.. Men tyvärr vill han "sluta" nu. Han är inte överviktig och ser ingen anledning att fortsätta… *suck*… Jag försöker berätta att det finns ju andra fördelar än att man går ner i vikt men han är inte övertygad… "hur länge tar det innan man märker nåt då" säger han… o jag som ju inte är expert vet inte vad jag ska svara! Nåja.. alla får ju bestämma själva o jag är extremt tacksam att han hjälpt o stöttat mig genom de första 6-7 veckorna!
Jag ska självklart fortsätta!
Fint!
Jag önskar att min sambo ville göra detsamma; men eftersom jag har hållit på med kosten i snart 1 år och han ännu inte vill överge potatis, pasta, godis osv så lär det inte inträffa….