0% kolhydrat
Vilka livsmedel känner du till som har 0g eller under 5g kolhydrat?
Här kommer mina tips som är 0g.
ÄGG(nästan 0)
KÖTT olika slags
FISK
LINFRÖ
SMÖR
KOKOSFETT
?
becel (tror jag)

Becel har humor;)
fast jag har kastat sista paketet
Kyckling
Skaldjur
Grön sallad (olika sorter) ligger nära 0%
Spenat ligger nära 0%
Gurka
Sparris ligger väldigt lågt
Viss fet hårdost ligger kring 1%
Numer pensionär i Nynäshamn

Vatten
whisky
Brännvin
Salt
Ta det som ett skämt, enklast är väl att kolla typ en sån här tabell

Livsmedel och livsmedel, men ren sprit och whiskey innehåller inga kolhydrater alls.

ister
alla oljor
Fabricati diem, pvnc!

MINI MAJS Ica ASIA 1,4g /100g
Här är 100 livsmedel med 0 % kolhydrater från Finska Fineli´s databas:
Per_W det var en bra tips.
klan det komma sig att det bara går till K? Det finns ju livsmedel efter K som innehåller 0 lamm är ett t.ex.
#11 Om man ändrar livsmedelsantal till tex 300 då kommer man ännu längre och sakta börjar öka kolhydrat mängden också.
va? Vad har det med min fråga att göra? Jag undrar alltså över att listan med livsmedel med o kolhydrater slutar med bokstaven K.
edit, jaha jag förstår vad du menar… det finns 227 livsmedel med 0 kolhydrater…
exakt

På plats 220 - wienerbrödsfett. (industriflottyr lät också gott) 

Jag reagerar lite på att du inkluderar linfrö bland livsmedel med 0% kolhydrater. När linfrö intas hela är de bulkmedel och irriterar tarmen, men ingenting av innehållet tas upp, bara det som finns på ytan av fröet sväller och underlättar avföringen. Det är alltså knappast att betrakta som livsmedel i den formen.
Krossat linfrö är så klart en annan sak. Fortfarande fungerar det som bulk och är tarmirriterande, men det innehåller också kolhydrater.
ja eller malt som många använder det i bröd, det är en vanlig missuppfattning att det är kolhydratfritt… det innehåller 7% kh
Det var märkligt Pennylane,
på mina linfröpaket , både det malda och det hela står det i innehållsförpackningen 0 g. kolhydrater.
Stämmer inte det?

Hur är det med Quorn? Innehåller det kolhydrater? Den information jag hittat visar endast proteiner och fett.
>>>Malum domesticum<<<
http://www.fineli.fi/food.php?foodid=165&lang=sv
quorn ( vid googling på quorn kolhydrater)
energi: 450kj/100k cal
protein: 14g
kolhydrater: 6g
fett: 2.5g (0.5g mättat)
konstfiber 6g
På mitt paket står också 0g.
men när jag går in på Fineli.fi då står det 7g.
Vad ska man tro på?

Som det står i #16, när linfröna är hela tas innehållet inte upp (så länge man inte heller tuggat dem alltså), och då blir effekten 0 kolhydrater eftersom man inte tar upp kolhydraterna.
Men är linfröna malda eller tuggade kommer man åt innehållet och då tar man upp kolhydraterna i dem.