Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 5119 ggr
solrosia
0

Påsar under ögonen.

Hjälp jag har plötsligt fått påsar under ögonen och ser ut som ett monster. Varför har det blivit så??

dufva
0

Det är väl snart fullmåne Flört

Maia
0

Jag får bara påsar under ögonen om jag samlat på mig vatten av någon anledning. T.ex. om jag druckit vin, eller ätit något med glutamat eller något mycket salt.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

Aniara4
0

Jag har börjat vakna med puffiga ögon, i mitt fall beror det på att den förbannade pollensäsongen redan har startat!

cacao
0

Pollen?? Här formligen VRÄKER snön ner i stoooora flingor..

Påsar under ögonen är ett tecekn på ansamlad vätska oftast.

//Suss

Medarbetare på sajten irishcob

solrosia
0

Har aldrig varit allergisk mot pollen tidigare så jag har lite svårt att tro att det plötsligt skulle bero på det. Dessutom toksnöar det här i Stockholmsområdet. Fick för mig att det hade med lchf att göra, kanske har jag druckit för dåligt?? Konstigt är det i alla fall.

Maia
0

Vad har du ätit då? Glutamat, E621, är känt för att ha den effekten. Finns i kinamat, thaimat, kryddor, buljong. Naturlig glutamat finns t.ex. i räkor. Ibland får man i sig extra mycket och då slår det till.

LCHF-mat är generellt mindre vätskefylld, så man bör se till att få i sig mer vätska än när man äter massor av vattenproppade grönsaker till alla mål.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

solrosia
0

Maria: Aha det var intressant. Har inte ätit något av det du skrev, men E621 kan ju ha smugit sig in nånstans utan att jag vetat om det. Ja det gäller att dricka på ordentligt