Ankans frågor.
Har ätit lchf i en månad och gått upp 1,5kg…än så länge.
Idag fick jag rejäla mothugg av en vegeterian om att jag äter totalfel, att kolhydrater är livsnödvändigt. För musklerna bla.
Jag har fått reda på att jag ska äta ca 50-80g protein/dag 0-20g kolh och resten fett till jag blir mätt.
Alltså 1 ägg/dag då eller och resten fett….
Är jag totalt hjärndöd, men jag får inte ihop det här
Få in och läs LC för nybörjare!
Har du jojobantat så kan det bli så att du i början går upp men det rättar till sig.
Själv väljer jag att bara säga, ja lev som du vill så lever jag som jag vill för jag blev så otroligt trött på alla förståsigpåare

Då vore det dags att denna antagligen kommande Nobelpristagare lägger fram sin revolutionerande forskningrön för inte ens SLV anser att kolhydrater är essentiella för oss!!
Här kan du läsa ett utdrag ur Lars Wilsons bok "Välfärdens ohälsa."
http://pagina.se/bok/72411384/72411384.pdf
Kött innehåller cirka 20% protein!
Här kan din vän läsa om h*n vill!
Reports from veterans of vegetarian and raw-food diets, veganism, fruitarianism, and instinctive eating, plus new science from paleolithic diet research and clinical nutrition.
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Tack.
Zepp : det var mycket inressant läsning.
Fast jag är så kass på Engelska, så den klarar jag knappt.
Oj jag trodde att jag skulle leva på ingenting, då vet jag att jag äter ganska rätt.
Men en sak jag märkt är att mitt hår löddrar inte längre då jag tvättar det, och att det känns fett då jag blåser det efter tvätten.
Jag blir gärna fetare i huden, men inte i håret tack.
Det är inte inbillning, finns det fler som fått så här?
Är det ingen mer än jag som märker att håret är annorlunda?
Mitt hår var jättefett ett tag men det gick över på några veckor
ankianka - nu när du är inne på rätt spår med kosten och slutar misshandla kroppen med skräpmat, ta och sluta misshandla håret också. Fön och andra värmeverktyg är döden för håret. Schampo är liksom kolhydrater en helt onödig produkt.
googla på no 'poo och kolla på lockig.se, så småningom kommer du att bli smal och snygg med ett fantastiskt hår :-)
Nää det går icke för sig, jag har ju just fått ett rakt o tufft hår, tack vare plattången:)
Är lockig o råttfärgad från start, men nu vill jag vara rakhårig och svart. Men jag kan ju ta det, när jag blivit smal;)
Men tack..ska googla
Nu har jag varit ganska strikt i snart 2 mån och har gått upp i vikt.
Har ganska bra tålamod, men det vore ju kul att inte gå upp iaf.
Inte lätt med omgivningen som tjatar på att varför äta så där om det inte är någon nytta med det. Ibland vill jag nästan hålla med.

#0 ''ett ägg /dag då och resten fett?''
-det där förstår jag inte alls. Ett ägg innehåller ca 12g protein. Kött innehåller ca 20% protein.
-man ska äta ca 1 g protein per önskad kilo kroppsvikt.
AnkiAnka, ta och skriv upp vad och ungefär hur mycket du äter en normal dag, vad du väger och hur lång du är, så ska du få rejäla råd. Vad sägs om det? Det finns många saker som kan hindra viktminskning eller göra så att du ökar i vikt. 
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna
#9 Det borde jag skrivit att jag förstår själv nu, jag var lite vilse bara ett tag.
Maia: Här kommer mitt liv;) Jag är 171 lång och vägde idag 88kg, jag "vill" väga ca 70.
Första frukost: 1 liten kanna te, grönt eller svart.(saknar honungen) Kör barn ,och hem sen och antingen gör jag äggröra på 3 ägg, eller 3 stekta, ibland ett halvt pkt bacon till.
Eller lite keso, naturell yoghurt o en liiten skvätt grädde då även ev skink/ost/bregottrulle/ar
1-2 stora koppar kaffe med mjölk/grädde
På em kanske 1 ägg med ibland lite majonäs.
Mddag: helt kött/kyckling eller fisk och en sallad eller blomkålsmos el broccolimos eller gratäng på dom grönsakerna. Försöker ta lite smör på tex köttet.
Kväll: en kanna te till o kanske nåt litet kallskuret. Ibland(sällan) ett flatbröd med bregott ev ost.
På Lördagen kanske jag slår till på lite LCHF Chokladmousse el 1 /2 bitar 70% choklad
Jag är inte hungrig mellan målen, mer än normalt ..alltså
Det blev en hel roman.

Du är inte hungrig mellan målen, mer än normalt!
Jag är aldrig hungrig mellan målen och äter sällan mellanmål bara om jag är hungrig!
Det ser inte allt för dåligt ut det du äter men det kan vara galet i alla fall för man ser inte mängden du äter. Tex när du till frukost äter naturell yogurt, keso och en liten skvätt grädde så tycker jag att du skulle kunna äta turkisk yogurt med grädde ty 50/50 för att få i dig mer fett och hålla mättnadskänslan.
Att du är hungrig mellan målen även om det inte är mer än normalt = tallriksmodellen? Tyder dock på att du äter för lite fett!
Har du registrerat ditt matintag på min mat någon gång? Kanske skulle vara en idé för att se vad du får i dig.
Lycka till! 
Tack.
Inte lätt at skriva så någon annan förstår:)
Jag äter när jag är hungrig.
Och ja, jag har kollat hela första månaden i minmat. Lite för lite kcal kanske det brukade vara då.
Jag går inte ner i vikt, och jag känner tryck över bröstet sen en tid. Är också väldigt låg, har aldrig förr varit deppig men känner mej trist, vill inget, måste tvinga mej att laga mat och äta. Har inte ens lust att lägga till mera kolhydrater om det nu skulle beror på det.

Ankianka har inget tips eller råd att ge dig, men vill bara att du ska veta att jag känner med dig.
Styrke kramar till dig från mig 
//Emea
trådstartaren.".vaddå fått reda på"
inom LCHF finns inga regler mer än de här:
#16 vaddå fått reda på, har jag skrivit så?
Tack Emea:)

Om du blir för låg och mistänker för lite energi som orsak rekomenderar jag att du ökar på kolhydraterna från främst grönsaker, kanske en frukt.. om inte så bara för att se om detta gör skillnad.. det gäller att finna sin egen meny som man mår bra utav!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Jag funderar på om jag ska ta och äta en liiiten frukt som dessert kanske.
Men jag tror jag äter för mycket protein och för lite fett.
Men när jag läser runt här i trådarna, så står det ofta om kolhydrater att om man inte mår bra av dom, så ska man ligga lågt på dom. Men jag märker ju ingen skillnad alls, med eller utan kolisar. Jo att jag får finnar och fett hår, kanske något klarare i huvudet med LCHF. Sen inget. Har aldrig socker sug eller sug på speciell mat, med eller utan LCHF men 15 kg övervikt minst.
Zepp: om jag äter min egen meny= det som faller mej in typ…då blir jag ännu fetare ;) Men jag fattar vad du menar, bara dryg:)
Men alla andra verkar må så bra och gå ner i vikt..avis
Ankianka, finnar är typiska övergångsbesvär. Även en viss håglöshet och muskelsvaghet har rapporterats som vanliga övergångsbesvär. Håller dock med om att du kanske ska öka intaget av kolhydrater litegrann och sedan trappa ner. Det ger ökad aptit, du säger ju att du äter för lite och har ingen matlust. Men ät inte frukt, ta lite bär eller nån god grönsak i stället. Pepp pepp!
Du har ätit så kort tid så det är svårt att t ex peka på mjölkprodukter, som oftast är boven i viktdramat. Men du kan i alla fall välja att minska på de lättaste produkterna och hålla dig till grädde och CF till kaffe/te och matlagning.
OCH lägg in samtligt som passerar läpparna på www.minmant.net och visa oss. 
Tack för dina svar..det ska jag:)
Skickade efter Sukrin, som jag hade i en chokladig kladdkaka som jag provåt i går…det kunde ju kvitta med Sukrinet i..smakade inte det minsta sött. Blä det köper jag inte nåt mera.

Tror att mycket av det som händer dig är övergångsbesvär. Om du ligger på 50 - 80 g protein/dag tror jag snarare att det är för lite än för mycket. 70 - 100 är nog bättre. Lycka till i fortsättningen!
Om det bara kunde snabba på;)