Övergångsbesvär
Hej, jag har kört LCHF sen nyår och tänkte dela med mig av mina övergångsbesvär. Alltid hjälper det nån
.
1. Illamående: Märker att på morgonen är jag extra kännslig för fett. Blir lätt illamående om jag får i mig för mycket smör eller cocosa. Sen på dagen är det inga problem med stora mängder fett. Många gånger hjälpte det att ta Cynaramin droppar (finns på hälsokost affärer).
Kommer ett plötsligt illamående under dagen är det ofta ett tecken på att jag är hungrig. Så tar jag något att äta går det över.
2. Acne: Första veckorna fick jag mer finnar än vanligt men nu har jag inte en enda.
3. Fett hår: Sen någon vecka tillbaka har jag fått jätte fet hårbotten, har aldrig haft det förut. Men har läst här på forumet att det är ett övergående besvär.
4. Galla: När jag var inne på min 4e vecka var jag sjukskriven 2 dagar för (vad jag trodde) magsjuka. Men är nu nästan säker på att det var att min galla som vaknade till liv. Skärande smärta en hel dag, kräktes en gång och sen vattniga diareér i ytligare en dag. Flera i min släkt om även de äter denna kost har fått samma "magsjuka" som inte smittar….
Det var några observationer jag gjort under min tid som lchf :are. Hoppas fler kan dela med sig av sina erfarenheter.
Linda
Hej och tack för att du delar med dig. Jag har ätit lchf sen mitten på nov i fjol, och det jag märkte mest var illamående i början. Jag mådde så illa så jag trodde inte jag skulle orka fortsätta …. men det gick över och är nu ett minne blott