Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-livsmedel
Läst 3133 ggr
ariaam
0

Fläsksvål

Vad är det egentligen?? Kan det ätas som chips??

Hausswolff
0

Ja, det är knapriga bitar av bacon/fläsk som kan ätas som de är, användas i mat eller i "bröd". Se bara till att de inte innehåller några kolhydrater. Gör de det är det fusk.

missaz
0

Det är (om man ska vara petig) inte bitar av bacon/fläsk, utan precis som det låter; svål (alltså grisens skinn). Det friterat, torkat och saltat och är, enligt mig, gott och knaprigt.

Hausswolff
0

#2 Naturligtvis har du rätt, jag uttryckte mig slarvigt. Det hörs ju t.o.m. på namnet! Tyst

Fetrik-Snubbe
0

Det finns många olika märken och smaken kan variera ganska mycket. Men generellt tycker jag nog att de "bättre" sorterna ofta har mer av fettet under svålen kvar.

Fetrik-Snubbe
0

Och skulle du ha lite aioli till hands går det alldelles utmärkt att a toucha (släpa) fläsksvålarna i den gojan. :D

ariaam
0

Var på coop o handlade idag innan jag åkte hem från jobbet men inte hittade jag några..vilken avdelning finns dom på??

jessikan
0

Fläskvlålarna brukar ligga vid chips och nötter. Köp inte MrChips svålar dock. SMakar INTE som det ska. Är torra och saknar den goda "fettkappan". Det ska vara gammaldags fläsksvålar från Danmark.

Sjukt goda! Finns det kanske bara här i SKåne?

mikaelj
0

Netto och ICA Maxi brukar ha.

ariaam
0

Ok vad bra, tack för tipset, om jag hittar dom så ska det nog bli smaskensFlört