Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 3251 ggr
AnneliS
0

Kolhydratsfri magsjukemat

Förut när jag har haft magsjuka så har jag ju knaprat rostat bröd och druckit avslagen sockerdricka när magen ska sätta igång igen, men vad kan man mjukstarta med på lchf? Obestämd

ariaam
0

Tyvärr så gjorde jag en halvliter socker/salt lösning o drack upp, ja, jag vet, undvik socker men det var det enda som höll mej i schack just då, sen blev det fil med ty o grädde.

Cissit
0

Kanske någon helfet yoghurt? Hm jag vet inte…svårt sånt där. Det måste ju ha varit många som varit sjuka medans de gått på lchf och kan tipsa om något tycker jag. Sist jag var magsjuk så sa de åt mig att försöka äta vanlig mat så fort som möjligt, jag blir aldrig så jag kräks så det gick ju rätt bra ändå.

AnneliS
0

På BVC brukar man ju få tipset att undvika mjölk till barnen direkt efter magsjuka, undrar om det gäller vuxna också och om det gäller alla mejeriprodukter.

Cissit
0

Jag brukade äta fruktyoghurt när jag åt kolhydratrik kost och det funkade bra för mig, tror nog det är individuellt. Brukade också köra olika fruktsoppor, men det är ju också uteslutet. Yoghurt eller fil med goda magbakterier i kanske är bra?

AnneliS
0

Det är ju lite ett vågspel det där, jag vill ju inte trigga igång något igen och sedan ska det ju helst vara något man har hemma. Men jag är sjukt hungrig nu. Skrattande

Cissit
0

"Man bör undvika för söta drycker, eftersom alltför stora mängder socker kan göra att man får mer diarré. Så snart man känner sig lite bättre och vill börja äta igen är det bra att pröva vanlig mat direkt."

Så står det på sjukvårdsrådgivningens hemsida.

Se till att få i dig ordentligt med vätska och salt och prova lite försiktigt med någon mat som känns tilltalande kanske?

Hoppas det löser sig för dig!

Sugiyama
0

Morotspuré eller blåbär är ju inte allt för farligt ur LCHF-synpunkt. Buljong och ägg är också snäll mat. När jag var liten och sjuk gjorde min mamma alltid kokt torsk med hackat ägg och skirat  smör. Visserligen potatis också men det kan man skippa.

miss-piggy
0

Äggmjölk, kanske…… om du tycker om detGlad 

krya på dej!!

Jag ska bli smal, rik och vacker!

Emea67
0

Jag hade magsjuka i höstas kunde inte äta fett eller mejeri produkter höll mig till kokt mat + äggmjölk i teet och kaffet.

Margareta
0

Kokt fisk eller fisk ugnen med smält smör skulle jag testa.

Numer pensionär i Nynäshamn

artch
0

Undrar om nån har fler idéer. Har just varit magsjuk och det ända jag kunde knapra på var rostade mackor. Kände det dåliga samvetet och vill vara mer förberedd nästa gång. Var ju tvungen att få i mej nåt för att ta hand om min magsjuka 4 månaders tös.