Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 823 ggr
Greddelin
0

Fira delmål?

Jag undrar om ni firar uppnådda delmål på något sätt!

Jag tänker definitivt fira när jag kommer under tresiffrigt, men man kanske ska fira och gratulera sig med kortare intervaller?

Tror faktiskt det var på VV jag hörde att Gunde Svahn tipsat om det, att man blir en van vinnare på det sättet… minns inte formuleringen exakt.

Hur tänker ni andra som behöver gå ner/upp i vikt?

andreas0
0

Samma fråga ställdes i går i den här tråden. Den har redan fått ett par svar.

Efva
0

Jag tycker att jag firar varenda dag genom att äta supergod mat och bli mätt, nöjd och glad av den Flört

Siggebus
0

Nej jag firar inte med något extra om det var så du menade?

Bara framgången i sig är ett enda stort firande tycker jag Glad

Som t ex förra veckan när jag kände att det var dags att köpa nya jeans  - jag kunde köpa en storlek mindre utan problem och det var samma märke och modell som jag hade innan. Skrattande

En sådan sak är ju ett super-pris och jätte mycket värt.

Mat-belöningar sysslar jag inte med - dels för att jag tidigare har haft ett stört ätbeteende och dels för att jag inte tycker det finns något jag kan använda som belöning.

Jag äter ju alltid så gott och mättande att det inte behövs.

Att belöna mig med t ex godis eller liknande skulle vara förödande eftersom jag har så lätt att "trilla ner" i sötsugs-träsket igen. Huuu nej! Rynkar på näsan

Trillian
0

Jag kommer belöna mig själv varje 5 kg jag går ner. Förra veckan nådde jag delmål 1 och då köpte jag en fin klänning som belöning. Tidigare när jag kaloribantat så belönade jag mig själv med godis. Samma misstag kommer jag inte göra nu, och det beror nog mest på att jag inte har något godisbehov längre.

fianh
0

Jag skulle gärna fira! men det sista ½ kilot för den första 5 kilos målet sitter stenhårtGråter

AnnaCecilia
0

jag vill också belöna mig själv.Nya kläder är jättekul!Hoppas bara viktminskningen kommer igång igen..Står still efter att ha tappat 3kg.Hmm. får väl se vad jag förtjänar om ett par veckor!Glad

Puhlo
0

Jag kunde ha ett par assnygga byxor som var felköp. :) Förut satt de som limmade och var inte alls sköna, nu är de bekväma. :) bara DET är en belöning i sig!!

sarwen
0

Jag ska gå och klippa av mig håret i morgon, för att fira 70-kilossträcket. Har visserlige inte passerat det ännu, men är så snubblande nära och efter att jag kapat av kalufsen så är jag säkert nere de sista hektona ;-)

Sen har jag bara kanske 6-7 kg kvar, undrar vad jag ska fira med då…

Greddelin
0

#1 Lustigt, jag sökte på ordet "delmål" igår, men fick inte upp nån sån tråd bland resultaten. Det var inte meningen att upprepa frågan!

Själv har jag ju alltid firat med mat men man får ju fundera om. Man kan ju unna sig på andra sätt! Nya kläder är väl ett tillfredsställande sätt att markera sin nya storlek (eller litenhet, hehe).

Jag får kanske unna mej nåt glossigt magasin eller nån annan "lyxartikel" i de lägre prisklasserna när jag gått ner mina första fem kilo.

Jennix
0

Jag sätter små mål för att känna att jag klarar av det och för att vara säker på att jag inte blir besviken. Sen belönar jag mig själv inte med ätbart längre, jag känner att det är bäst för mig att undvika att förknippa ätbart med belöning.

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!