2006-10-27 blev det affär
Nu har vi köpt hus och det blev det vi tittade på redan 1 oktober.
Dessvärre hann jag inte få in meddelandet före midnatt, för det har varit en lång kväll hos mäklaren. Vi köpte 19.00 och sålde 20.00.
Allt har gått i lås, så nu är det bara besiktningar kvar och att det går bra för alla inblandade…
Numer pensionär i Nynäshamn
Grattis till ert husköp!
Vet själv hur spännande det är när man är mitt i smeten.
Vi har nyligen köpt ett fritidshus som inte var riktigt meningen, så kan det gå när inte haspen är på!
Härligt ställe att spåra med vovven på om inget annat.
Vad roligt Margareta!
Hoppas att du lägger ut ett kort på nyförvärvet… Det är jättekul att höra om andras nya hus och lägenheter. Man får liksom en del av nöjet utan att behöva bekymra sig alls om allt det jobbiga med husköp och flytt ;-).
/Maia
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna

Jättegrattis till huset!! det ser jättefint ut
Vilket härligt hus! Snickarglädje och en välkomnande sol högst upp … stort grattis!
Grattis, vad kul att det gick i lås. Själv väntar vi på besked om ett hus vi vill köpa till sommaren, men som vi förmodligen kan hyra som sommarställe fram tills dess.
Ligger det nya huset i samma ormåde som ni bor i nu?
Det ser jättefint ut, det tycker jag med! Grattis, grattis!
/Maia

Vilket härligt hus!
GRATTIS!
TACK!!!
Det ligger ca 2 mil från där vi bor nu, så hela nätverket av vänner skola osv blir samma. Det ligger 4km från vårt sommarställe som är avyttrat så nu blir det permanentboende på landet…

Grattis ,det ser jätte fint ut ,hoppas ni kommer att trivas bra.
Ser jättetrevligt ut!! Hoppas nu det går bra med besiktningen!
/Lillianna
~ Lillianna ~
Vilket tjusigt hus, stort grattis!!
Oh, vad fint det är! (Har inte riktigt fattat detta med att lägga in bilder än…) När vi skrivit på pappren för vårt kommande hus på landet så ska jag lägga ut det också 
Gitsan: man använder "bifogad fil" nertill och trycker på Bläddra där man kan leta fram bilden man vill lägga upp. Det är inte så svårt…
Annonsen finns kvar om någon vill se…
http://www.svenskfast.se/Templates/ObjectHemnet.aspx?objectid=34K49S95LCRQAT0B
Det har dragit ut på tiden eftersom utgångsbudet var för högt. Vi har hållit på ett tag innan vi lyckats mötas. Det slutade med att en spekulant till kom in och det blev budgivning, men fortfarande under utgångsbudet…

vilket underbart hus!!!
ligger det i skogskanten? inga nära grannar?
Kollade just på hitta.se var det ligger. Det är ju helt nära Stockholm också! Bra pris!!! (Om det nu var det priset det gick för…kan gott ha ökat en del med budgivning…) Och vad smart med tillbyggnaden, toppen för gäster eller företag eller vad man nu vill. /Maia
Grattis till huset, jättefint! Skönt att det gick vägen.
Nu är jag tillbaka från semestern, har haft det jättefint.
Vi har fått problem med internetkopplingen och jag har nu fåt låna dotterns dator så jag kan kolla här lite.
Har inte hunnit läsa något ännu.

Grattis till ett jättefint hus! Jättegulligt!
Jo det är fint…, det är grannar NERANFÖR men vi ser över alla andra… tomten är ju stor så ingen är helt nära.
Det gick UNDER priset, med budgivning från 2 750 000 till 2 900 000. Tillbyggnaden är väldigt bra för mig som är "Egen företagare".

Grattis till husköpet!
Det bästa med att flytta är att man äntligen rensar bort allt det där som man trodde skulle vara bra att spara. - Äntligen så blir den där stora utrensningen av som man sagt att man ska göra! Det var nog inte så dumt det där med sommarhus och vinterhus som man hade förr iaf.
Lycka till med flytten!
Å, jag skulle också vilja flytta. Vi har en alldeles för stor gård som det är nu (avstyckad bondgård med X antal byggnader och huvudbyggnad á la 1850-tals skryt dvs mer fönster än yttervägg…!). Men vi är ju "mitt i en ombyggnad" (kommer kanske att förbli det i all evighet med den här takten) så då "kan man inte" sälja… För övrigt har mina barn lagt in veto när diskussionen har kommit upp - de älskar det här gamla sneda huset med halvmeterbreda golvplankor (med springor det blåser upp i, och som man får stickor i fötterna av) och kakelugnar osv.
Själv önskar jag mig något på ETT plan, som har mycket mindre ytor att städa (lillans rum t.ex. är på 42 kvm!). Helst med grovingång så man kan slussa skitiga hundar någon annanstans.
Fast helst skulle jag vilja bygga själv (ville bli arkitekt när jag gick högstadiet men blev avrådd pga arbetslösheten), så det kommer väl att bli av någon gång fram emot pensioneringen (22 år kvar).
Vi ser fram emot grovingången och något så simpelt som ett uthus att ställa cyklar i…

Kanonhärligt! Jättegrattis - Mälaröarna är fint, har själv bott en period i Stenhamra. :)
Det ser verkligen fint ut… Grattis….. Ligger detta på Ekerö ? Eller är det någon annanstans? Omnejd Stockholm?
Grattis Maggan. ser verkligen jättefint ut ju. Där kommer ni säkert trivas.
Det är Munsö som tillhör Ekerö kommun…
Annonsen ligger kvar för mäklaren är på semester…
http://www.svenskfast.se/Templates/ObjectHemnet.aspx?objectid=34K49S95LCRQAT0B
Vilket superfint hus!!! Grattis!!