Var skulle vi samlas?
Kom på det idag när I Fokus låg nere ett tag under dagen.
Vart skulle vi ta vägen om detta forum för lchf försvann? Tänk goa vänner, vad skulle vi göra på kvällar och nätter utan detta forum? Jag var ut en sväng på både Annikas och Andreas sidor men där kan man inte dryfta allt , och hur som helst , som man gör här!!
Håll med mig , vart skulle vi ta vägen??? Hur skulle vi hitta igen varandra?
Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!
På någon mystisk finsk färja på väg till Åbo 
…och åka fram och tillbaka och fram och tillbaka…
…och aldrig gå och lägga oss! 
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se

och bara dansa disco och äta frukost!
När blir det nästa gång?

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!
hihi snart hoppas jag….
Ja, lite förvånad blev man ju av den nya sidan, men som sagt denna härliga tråd är svår att vara utan! Här får man veta hur magen sköter sig, någon får barn och var man kan handla billigast. Vilken sida har denna service??? Samtidigt som man kan ställa både svåra och pinsamma frågor. Jag vill inte vara utan denna blogg!!!!!!!!
Var vi skulle samlas?
Vi skulle i alla fall känna igen varandra på Tecknet, en man/kvinna som står i affären och slänger ifrån sig charkprodukt efter charkprodukt medan han/hon fräser:
"Va? Finns det INGEN skinka i den butiken som inte ANTINGEN är full av socker ELLER av glutamat???"
Då skulle vi kunna gå fram till den personen och säga kodfrågan:
"Ursäkta, vet du var man kan få tag på bra kokosfett?"
Och om vi då får svaret:
"Ska det vara till kaffet?"
Ja, då vet vi.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna
Den här tråden har jag skrattat åt idag - ja vad skulle vi göra?
Numer pensionär i Nynäshamn
Haha…. denna tråd hade jag glömt bort men det är ju sant 
dock att tillägga är ju att nu är ny kryssning på gång och jag kan inte åka med 
Ha ha Maia, så bra. Visst skulle jag sakna om sajten försvann, behöver bara vara nere och svårt att komma in i 5 minuter så blir man nervös.
Vi kanske ska ha en samlingsplats i händelse av katastrof, i stil med att man skulle samlas på fotbollplanen när det var brandövning i skolan…
Maia - charken är ingen dum idé, men känner mig trygggare i köttdisken! Kodordet är taget! 
helt sant sarwen 
och visst är det lite skrämmande Mervi 

Håller med.Det skulle bli långa kvällar. 
Om Kif försvann skulle jag: äntligen sticka färdig den där tröjan, rensa bokhyllan och LÄSA böckerna, få ordning på min ekonomi, skaffa hund och börja gå långa kvällspromenader, visa framfötterna på jobbet osv osv
Så Kif FÅR bara inte försvinna! Jag är beroende!
Om Kif försvinner - vilket inte finns några planer på - så kan vi alltid samlas hos Kostdoktorn eller någon annan av LC-forumen som faktiskt finns.
Numer pensionär i Nynäshamn

Hihi, jag håller med LatMask.
Gå ut på stan och sniffa, Tilda! Känner du acetonångor är du nära dina fränder.
raphanus
sajtvärd på Språk iFokus
medarbeider på Karbohydrater iFokus

Frågeställningen är faktisk inte så himla dum som man först intuitivt tänker… himla klok Tilda är….
!
Jag hoppas att någon startar ett forum där både åsikter och erfarenheter kunde utbytas på nåt bra och konstruktivt/utvecklande sätt. Att tänka "jamen om inte internet fanns då ?" leder ingenstans 
All utveckling kräver konstruktiv dialog/debatt. Ett anti-exempel väl O´bama-effektens följder på våra folkvalda… snarare ett exempel på när det inte funkar som man vill. Riksdagsledamöterna skriver om vad de gör…. typ. Enkelriktad kommunikation !
Medarbeterare på Kost

åh, vilket bra kodord!
Detta har jag skrivit förr, men ändå: Ni e helt underbara!!! 
LCHFare går ju även fint att spåra upp i kassaköerna.. Där behövs inga kodord, bara en snabb blick i den andres varukorg och man ler i samförstånd.
Styr sedan kosan mot närmsta fik utrustat med gräddliter och Bregott-askar, kartlagt sedan länge.
Ha! Det var väl det jag misstänkte! Igår kväll var mtt bredband paj - vete katten varför - och jag hann med MASSOR!
Eftersom det var fredag kväll var jag rätt trött, och när jag inte fick liv i datorn tänkte jag bara häcka framför TV:n och för en gångs skull se hela Let´s dance. Men efter ett tag började jag bli rastlös - man vill röra sig själv också - så jag skrubbade badrummet! En fredagkväll!
Sen plockade jag fram stickningen, och mot slutet av kvällen blev det en god bok.
Men nu funkar allt igen - hurra! Nu ska jag bara leta upp ett bra recept på kassler här…

#22 - prova detta:
Skivad kassler läggs i botten på en ugnsform.
Hacka en gul lök, blanda med en stor burk Keso, krydda med paprikapulver och svartpeppar (eller efter egen smak) och rör ner 1-2 dl riven, smakrik ost (Västerbotten?)
Bred smeten över kasslern och kör in i ugnen på ca 225 grader i ca 30 minuter.
Vill man, kan man lägga tomatskivor eller paprikaringar på kasslern innan man brer över smeten.
Och, ja, smeten ser väldigt torr ut, men oroa dig inte, kasslern och keson vätskar sig, så det blir mycket saftigt och gott!
"Warum soll man es einfach machen, wenn man es so schön komplizieren kann"
Tyskt ordspråk
Tusen tack, Babz! Jag letade ju upp Mona-Stinas goda recept, men det där lät ju också jättegott!
Jag har köpt en jättebit - utan glutamat - på 1,8 kg, så jag tror faktiskt jag provar bägge recepten!

Framför allt är det enkelt! Keso och ost har vi (nästan) alltid hemma, så det kräver inte mycket planering.
Var hittade du glutamatfri kassler?
"Warum soll man es einfach machen, wenn man es so schön komplizieren kann"
Tyskt ordspråk
Jag köper Bröderna Carlssons kassler utan glutamat på mitt ICA MAXI. Det är ett Stockholmsföretag, så deras produkter finns nog inte i hela landet.

vilken rolig tråd!
Jag skrattar på mig!!! 
…men, i händelse av kris får ni väl titta bort till oss som häckar hos hemul på fetbobba…
Vi är härligt OT för det mesta dock 
/Fjällmor