Måltids dryck?
Jag dricker jätte gärna vatten till maten, men variation är kul. Jag undrar lite om Äppelcider vinäger, är det ok att dricka till maten? Jag skulle bli jätte glad om det var ok, för det är verkligen gott!
Sure. Du dricker väl inte så många liter äppelcidervinäger om dan?
Nä, det har du rätt i, men en 1/2 dl kan det bli!
Köp en Soda Streamer vetja..
Gott med bara vatttnet som det är eller med de olika måltidsdryck-smaksättningarna. "Läsk-smakerna" är dock att förkasta. :(
Köpte vår i sommras o den går fortfarande på fullfart hemma. Dricker bubblat vatten till typ alla måltider..

Det sägs ju att äppelcidervinäger minskar insulin och blodsockerpåslaget så det kan ju inte vara så dåligt :) Har för mig att SSS skrev om att han drack vatten med äppelcidervinäger i under sin viktminskning i sin bok "ät dig ner i vikt" men jag är inte helt säker. :)
Det går ju att smaksätta vattnet med allt möjligt, ett par citronskivor, lite ingefära (plus citron är också gott) några hallon, några gurkskivor osv. Det är förstås lite kolhydrater i det mesta men jag tror det blir en försumbar mängd.
Jag droppar pressad citron eller lime i vattnet. Oftast dricker jag vatten naturellt. Vi har så gott vatten hemma att inget mer behövs.
H. Thea
Medarbetare hästhoppning.ifokus.se
jag brukar tvätta o dela en lime, pressa o lägga i en limehalva i en tillbringare m vatten. jag tycker att d är godare m lime än citron.
Vispgrädde.
citronvatten(köp citroner)
gurkvatten(köp gurka)

#3 Använder du dig av de färdiga smakerna? Jag har bara provat en smak, det var jordgubb/lime tror jag. Det blev bara en gång, tyckte det smakade konstgjort och läskigt, trots att det stod att det skulle vara naturliga smakämnen…
Vanligt vatten Prova smaksätt med gurka, lime, citron, apelsin, ingefära, basilika, hallon, ja allt du kan komma på. Min nya favorit är pomeransskal. Tar en literkanna, lägger i 1 torkad bit, får dra någon timme. Sen fyller jag på under dagen vartefter jag dricker.
Sen tröttnar man på den smaken efter ett tag och provar nästa. Jag har insett att vanligt vatten går att smaksätta med i stort sett allt utom animalier 

Klockrent!