Glass!
Jag har köpt en glassmaskin! Nu skall här göras goda efterrätter, god glass, med äkta grädde, ägg och absolut inget socker!
Men det här med att hitta sockerfria recept.. det var ju lagom lätt.. Hjälp mig gärna..
spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

Ja! Jag saknar Tiramisu, men har gjort själva mascarponesmeten och kört den i glassmaskinen. Supermums!
Recept kommer här:
2 äggulor
0,5 dl sukrin
250 g mascarpone
2 äggvitor
1 msk bacardi
Vispa äggulor och sukrin pösigt. Rör ner mascarpone. Vispa äggvitorna till hårt skum och rör försiktigt ner dem. Häll smeten i glassmaskinen och kör i 35-40 min. Häll i bacardin och kör ytterligare 10 min.
Vid servering strör jag över en blandning av kakao och malet pulverkaffe (efter smak).
Sukrin triggar inte sötsuget. Nästa gång ska jag ta mindre än 0,5 dl och se hur det blir.
#0 Om du tittar i avdelningen du har lagt din fråga, finns det massor med recept. Du kan även använda sökfunktionen.

Använde sökfunktionen men fick inte fram någonting, eller snarare - massvis med trådar, där någon av personerna som skrivit i tråden skrivit ordet 'glass' - mycket blev det.
spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus
Farmors glass:(i originalreceptet fanns 2 matskedar florsocker, men det funkar alldeles utmärkt utan) Testade här om dagen då de sålde 1-liters gräddpaket för 10 kr på grund av kort datum…
6 äggulor
1 vaniljstång (skrapet från insidan, eller om man vill ha mycket hacka hela)
1 liter grädde
2-3 äggvitor
vispa ihop vaniljskrapet med äggulorna
vispa grädden och äggvitorna var för sig och blanda försiktigt alltihop. Har man ingen glassmaskin funker det utmärkt att frysa glassen i en form eller skål och röra ett par gångar innan det stelnat helt. Min farmor rörde inte alls, då blir det kristallbildning, men det tyckte vi om när vi fick det.. det var så farmors glass var. Man måste ta upp den ur frysen i god tid, så den hinner tina ganska mycket och blivit krämig och god. Vid riktigt festliga tillfällen gjorde farmor glasstårta. Då var det 3 lager med olika smaksättning. t.ex. ett lager med kakao och hackade chokladbitar eller nötter eller ett lager med hallon eller jordgubber i smeten. Hon gjorde först ett lager i en rund hög form, sen när detta fryst gjorde hon nästa lager och hällde på och när detta stelnat… nästa lager…
Pyroman, det där låter riktigt gott, tack för receptet!
Vispas äggulorna? Blandas de i sist?
gulorna vispas med vaniljmojset.
och blandas med den vispade grädden och de vispade äggvitorna
#3 Ja, sökfunktionen funkar dåligt… 
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!
åh guud…bokmärker denna syndiga tråd!
Gå till tråden Fusk Vaniljglass.
Jag skrev just in ett recept på Gräddglass där.