Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 13846 ggr
ariaam
0

Leverpastej

Får man äta leverpastej eller ska man göra "eget"?

nobban7
0

Man "får" precis vad man vill. Titta på innehållsförteckningen och avgör själv ocm du tycker det verkar ok. Annars finns det ett antal recept på leverpastej här. Jag skulle rekommendera Kycklinglevermousse - lätt att göra, gott att ätaTungan ute

ariaam
0

OkiSkrattande

raphanus
0

Den bredbara varianten från Gudruns har den hittills lägsta kh-nivå jag sett ute i handeln.

ariaam
0

Okej tackFlört

andreas0
0

#0, Dom flesta leverpastejer man kan köpa i affärerna har mycket mjöl i sig, och är altså inte att rekommendera. Men hemmagjord enligt recept som #1länkar till går alldeles utmärkt.

För övrigt så var det en undersökning för ett tag sen där dom testade näringsinnehållet i olika leverpastejer, och kom fram till att det var minimalt, trots att huvudingredientsen ska vara lever, vilket antagligen är det allra mest näringsrikaste livsmedlet vi har. Antagligen så förstörs många vitaminer osv. av den hårda tillverkningsprocessen i fabrikerna. Detta slipper man om man gör det själv.

Kan man hitta någon gårdsbutik eller liknande som säljer leverpastej som dom gjort själva så är det nog många gånger bättre. Fast det är ju inte omöjligt att även dom använder mjöl i sina recept, eftersom det ska vara det i traditionell leverpastej.

ariaam
0

Usch då, får nog göra min leverpastej själv!!Glad

Uttelille
0

Ja, och den blir så god den man gör själv! Jag har fått dille på egengjord leverpastej med majonäsTungan ute

nyttigajag
0

bredbar leverpastej har 9g kolhydrater/100g

jag kommer äta upp den,men inte köpa den igen..här slängs ingen mat som man har köpt hem bara för att man började med LCHF för en vecka sedan..

Glad

vi kör på detta:

http://www.gardens.dinstudio.se (min hemsida)