Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 1000 ggr
ariaam
0

Konstigt!

Idag känns allt annorlunda..vi åt tårta hemma i fredags för vi firade min dotter som fyller 18 idag. Jag åt oxå, det smakade inte alls gott (åt bara hälften av biten för jag blev lite illamående), inte så att man kände snålvattnet rinna precis, men fyller man år så är det så..sen åt jag en bit på lördagen oxå efter ett gympass på 2 timmar. Men kände inget sug alls. Idag känner jag mej som jag vore uppblåst/uppsvälld! Sen blev jag sååå fruktansvärt sur i morse av ingen anledning, förmodligen så var det socker sen i helgen som gjorde sej hörd!? Vad tror ni?

skalmanmia
0

Sockerbakis absolut!!

ariaam
0

Ja, absolut, usch, grrr, blääää.Skrikandes  Dte lär dröja innan jag intar socker nästa gång, det blir 11 maj, då fyller sambon, men då tror jag att det räcker med en bit som är 1cm tjock!! Såhär vill man ju inte må!!

skalmanmia
0

Men man måste faktiskt inte äta tårta alls Flört¨

Jag har varit på flera kalas och äter inget som inte är LCHF, har kul ändå och mår så gott!!

sarag
0

Håller med #3, lägg upp lite av grädden på tallriken och ät med sked, så får du må bra!

ariaam
0

Ja, vilken bra idéFlört

Gracce
0

Ytterligare ett alternativ är en Oopsie-tårta. Även till födelsedagsbarn och gäster…

Eller en tårta med nötbottnar, fylld med bär och grädde…

Det brukar finnas tillräckligt med söt-kakor på ett kalas för att tillfredställa allas sockersug ändå!

(tyvärr lyckas jag inte klistra in länk till Oopsie-receptet)

ariaam
0

OkiGlad,detta lät spännande, kollar runt här lite. Tack för tipset!

Icegirl
0

Gjorde också misstaget i helgen att äta en bulle fylld med smörkräm - den såg så himla god ut och vi hade tid kvar till maten så jag tänkte att jag skulle testa - men aldrig mer!!!! Vaknade 1 på natten och mådde jätteilla, trodde att jag skulle spy - men klarade mig. Hade ont i magen i över en timme och sedan lättade det.

Inte alls värt det - enklare att säga nej tack.

ariaam
0

Usch vad jobbigt, vilken tur du hade som klarade dej ifrån att kräkasGlad, man lär sej av sina misstag!!