Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 2160 ggr
EALS
0

En Markering

Efter att ha ätit LCHF i 7 veckor och verkligen fått insikt i vad riktig mat verkligen är har jag lovat mig själv att aldrig misshandla min kropp med dåig mat och ovanor igen. Jag har tappat 9 kilo och har ca 6 kvar till mitt mål.

Så idag gjorde jag en markering för att peppa mig själv. Jag köpte några gamla stolar på loppis för några veckor sen. Mycket charmiga men slitna och fula sitsar. Så idag tog jag en svart tunika som är alldeles för stor nu och använde tyget till att klä om en av stolarna som står ensam i ett hörn i köket.

-En markering till mig själv; jag tänker aldrig någonsin tillåta mig själv äta så fel och bli tjock igen. Det gäller bara att bestämma sig!

Så när jag tappar sugen kan jag bara titta på stolen och tänka på vad jag åstadkommit hittills..Flört

MillisB
0

Vad kul, bra idé att klippa sönder tunikan, som en bekräftelse på att du inte ska tillbaka till det tjocka livet.

Grattis till minuset!

/Millis 🎈
Min blogg läser du här.
Fat is your friend.          (David Perlmutter)

MalinArv
0

Grattis! Vad kul att du gått ner så mycket! Glad Har själv hållt på med LCHF 7 veckor.

bustas
0

Vilken bra idé! Jag har ett par blommiga kalsonger som jag tror räcker till soffan!Flört

EALS
0

Haha! Kommer nog bli kanonsnyggt! Flört

EALS
0

Peppning ger resultat! Idag delmål två: -10 kg

Dessutom är det fredag! Kan det bli bättre? Skrattande

Maia
0

Mycket bra att göra fysiska saker. Jag har två par underbara byxor i linnetyg (mycket tyg) som ska få bli något annat. Fyra kjolar kanske?

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

Aslaug
0

Vilken bra idé. Starkt av dig!

EALS
0

#6 Linnetyg är ju snyggt! En hissgardin kanske? Flört

Vad ekonomiskt det blir, FYRA kjolar på två brallor! hihi

#7 tack!

lizaohman
0

eller två kjolar, en rak och kort/en längre vidare SAMT en liten piffig bolero/en lika piffig väst. Voilá, två snygga dressar att variera mellan!

EALS
0

Wow! Blir och köpa en symaskin nu Flört

Vad gör ni andra med era gamla kläder?

maxiq
0

Jag skänker mina till scouterna så de kan åka ut och tälta…

Skäms

bustas
0

Min grannfru hade ett par tanga trosor. Förra våren då hon kört LCHF i två år, jad då fick jag se något jag inte trdde var sant. Deras segelbåts Genua var sydd av………….nä nu kanske det blev för mycket!Obestämd

Medlem
0

#11 Hahaha vilken rolig kommentar!

#10 Har inte gjort något med dem ännu. Tänker välja några stycken som påminnelse och slänger resten. Jag är inte händig som du som kan använda gamla kläder till att klä stolar :-D

nenna31
0

Mycket roligt skrattar gott….länge..Skrattande

Hoppas oxå kunna kassera mina kläder snart ……Har bara börjat …ve. 1 nu…..

dessa kommenterer kommer att sporra mig…..FLER önskas….Glad

Efva
0

Kul idé! Ska genast kolla igenom garderoberna när jag kommer hem. Har fyra stolar jag skulle kunna tänka mig att klä om också!

EALS
0

Haha, vilka roliga idéer!

Kanske ett megastort lapptäcke gjort av gamla kläder?

(och då menar jag verkligen stoooort Flört)

EALS
0

Fick nyss beröm för min omklädda stol .. haha

EALS
0

Igår rev jag ut hela min garderob och upptäckte att jag är 2 cm i midjan ifrån att kunna ha ett par byxor i strl 36 som jag köpte för över 2 år sen. Jag skickade efter dom men blev så arg när jag inte kunde ha dom att jag sparade dom för att "någon gång ska jag kunna ha dom". (fick köpa ett par i strl 40 ist…)

Jag gick ut i köket och satte mig på min peppstol och gladde mig åt tanken att jag är nära mitt mål. Och se där! Imorse hade jag gått ner ännu ett kilo! -11 kg! Herregud vad jag är nöjd med mig själv!

Unnade mig själv en stunds tittande i klädkataloger eftersom jag inte har ett plagg som passar till sommaren. Någon mer som känner sig så utomordentligt duktig?

Efva
0

#18 Grattis!!!! Jag känner mig inte så jätteduktig än, men det kommer. Var lite väl frikostig med kolisar förra veckan, så den här veckan går åt till att reparera den viktuppgången.

Men jag har också ett par efterskickade byxor (skitsnygga) i för liten storlek som hänger i garderoben och väntar på mig. Än så länge är det ca 5 cm kvar, men dom har blivit mindre tajta över låren, så det händer i alla fall saker med kroppen Flört

EALS
0

#19 grattis! Man blir ju så glad när man är på väg åt rätt håll!

Det "tråkiga" är ju att man kanske krymper ur de byxorna också Flört

Margareta
0

Kul idé med stolen!

Den här tråden var uppbygglig - jag måste fundera på vad jag gör av tälten - tror det blir myrorna trots allt.

Numer pensionär i Nynäshamn

jejjja
0

Jag har skänkt mina till lutterhjälpen.

Efva
0

#20 Ja, skulle det problemet uppstå att man krymper ur sina efterlängtade byxor, då får man försöka ta det med jämnmod… eller ska man kanske redan nu skicka efter ett par i ännu mindre storlek måntro (för säkerhets skull..) Förvånad

maxiq
0

Vi kan ju skicka alla våra "urväxta" kläder till Livsmedelsverket som får distribuera ut dem till alla dietister som i sin yrkesutövning fortfarande använder SLV's kostråd. Dietisterna kan sedan ge kläderna till sina patienter som bara blir fetare och fetare.

Glöm bara inte att lägga våra matråd och länkar till bra hemsidor i fickorna!

Glad

MimLan
0

Jag märker att jag lämnar in kläderna för att sys in, snarare än något annat. Men jag är åas inte så pysslig av mig rent generellt att jag skulle göra något annat av dem.

Grejen är att det är lönt att sy in dem, de är inte så slitna som kläderna var innan, trots att jag fortfarande är rejält överviktig är skillnaden markant.

EALS
0

#24 Haha vilken underbar idé! *skrattar gott*

Efva
0

#24 Ja det var en jättebra idé! Vi kan också skicka ett gäng till Anna Skipper, för efter hennes program verkar somliga ha gått upp till en högre vikt än vad de hade innan hon kom. Såg Ronny Svensson(filmrecenscent på 5:an, tror jag) och Bert Karlsson på TV häromkvällen (i olika program) och bägge såg då stadigare ut än innan de var med hos Anna…. Jojobantning - jo, jo…..

maxiq
0

What goes down must come up! …eller?

Tungan ute

lizaohman
0

När jag handlade i höstas (kataloger) så köpte jag rätt mycket på en gång. Garderoben behövde förnyas och priset var rätt (superrea). Om jag tyckte extra mycket om något så köpte jag en extra - i mindre storlek. Sedan köpte jag en garderob, där har jag de kläder jag ännu inte kan ha på mig.

Jag har ännu inte räknat ut vad jag ska göra med de för stora kläderna. En del fina saker går till klädinsamlingen, förstås. Jag tände till lite på idén om lapptäcke.