Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: mat-livsmedel
Läst 9238 ggr
Fialotta333
0

Kolhydrater i svarta oliver?

Någon som har koll på hur mycket kolhydrater det är i svarta oliver på glasburk?

Enligt innehållsdeklarationen är det inga konstiga tillsatser förutom något färgämne, men det påverkar ju inte kolhydratinnehållet.

Ceciliaolucifer
0

Kan kolla min burk :)
5,7 per 100 gram

bustas
1

När du köper svarta oliver i glasburk så brukar det vara smaklösa färgade oliver. Läs noga på ettiketten!

Fialotta333
0

#2 Det står inte att dom är smaklösa….Flört….och inte heller vad det är för kolhydratinnehåll…

Rulan
1

Ja. det gäller gröna oliver också. Jag köpte nyligen en burk utan att tänka mig för och när jag kom hem och öppnade burken smakade oliverna knepigt, så jag läste på etiketten och då innehöll den E621. Annars har oliver låga värden.

Enl. livsmedelsverket: Gröna oliver 1,6 gram

Svarta oliver m. olja 4,8 gram

[Pennylane1]
0

det finns goda kalamataoliver på glasburk också!

Konstigt så högt khinnehåll! Enligt fineli är medelvärdet på svarta och gröna oliver bara 1,4!

Fialotta333
0

#1 - Oj då, gröna inlagda oliver innehåller bara 1,6 g kolisar/100g. Hur kan det komma sig tro? Trodde det var "samma sak"?

LenaKa
1

Alltså…. 1-5 kh hit eller dit har ju inte stor eller någon betydelse alls i enstaka intag.

Jag är diabetiker och vet efter mer än 40 år hur man reagerar på kolhydrater. Visst kan det variera från person till person….. men om jag skulle äta en sockerbit så skulle det knappast märkas på blodsockret…. men skulle jag äta tre-fyra stycken på en gång så stiger bls.

Att äta 100gr oliver måste ju bli ganska många, så jag tror du kan äta några stycken utan att det märks.

Men det är min teori. ;-)

[Pennylane1]
0

sss 100 gram oliver , det smäller man snart i sig! Iallafall jag… jag fortsätter att räkna som fineli tror jag Flört

Fialotta333
0

#7 Hmm, det är bara det att jag äter inte ett par stycken utan en skål - jag ÄLSKAR svarta oliver!

Därför känns det lite viktigt för mig eftersom jag gärna äter en skål oliver framför TV:n som snacks. Jag måste hålla nere kolisarna runt 10 g per dag om jag ska ha en chans att gå ner i vikt, och då är det skillnad på 1,4 och 5,7 g per hundra gram.Rynkar på näsan

[Pennylane1]
0

antar att den höga siffran beror på att dom lagt in dom med socker i lagen… se bara till att de är osockrade så är det nog helt ok!

Fialotta333
0

# 10 Nejdå, det är inga konstiga tillsatser förutom färgämne (?). Trodde svarta oliver var svarta från början…Obestämd.

Men då tror jag att jag oxå rättar mig efter fineli - det blir det en skål ikväll oxå! - och en liten bit av Picksalamin och kanske några tärningar av gruyere-osten…stackars oss LCHF:are som måste äta så läbbigt snacks!Skrattande

[Pennylane1]
0

ja usch! Men vi får offra oss!!! Oskyldig

Fialotta333
0

Jo Pennylane, det ser inte bättre ut!Cool

tamari
0

Jag är uppoffrande till min natur så jag äter också gärna oliver och feta ostar som kvälls-snacks!!