Baconrosen...
Idag blir det mycket bacon - i alla fomer!
Kostdoktorn hade kopierat ett inlägg från en blogg, skriven av en ung kvinna som hade haft stora problem med candida, men som blivit hjälpt av någon typ av lågkolhydratkost. Bra så!
Men hon kallade…ja, alltså, hon skrev att candidan gjorde att det kliade i baconrosen…
Som åldrig tant undrar jag ju om detta uttryck är vanligt bland den yngre generationen?
Ha ha ha ha!
Har jag aldrigt hört förut, men kanske skulle ta och mynta det!
oj, jag blir så generad att jag nästan inte vågar svara men jag gör det ändå. Har aldrig hört det förut, men det var fyndigt 

Baconrosen, hahaha, nä jag vet inte har inte hört. MEN jag kan säga att lchf ger bättre fart på blodet o man vill gärna ha lite mera kärlek i sitt liv, hm, hm i baconrosen kanske eller ASG jag vet inte.
Kram Luccy 
Åldrig tant??? Nähä, nu får du ge dig! (tycker en jämnårig!
)
Men uttrycket baconros var superbt! Det anammar jag direkt!
"It´s not today que le ciel me tombera sur la tete"

Vilket underbart ord!
MKT bättre än både skäggbiff, köttgrotta och bäver! Anammas omedelbums.
Haha, jag reagerade också på uttrycket när jag läste blogginlägget. Passar ju perfekt til en lchf-are. 
Jag tror jag för länge sen har läst nått liknande i nån bok av Unni Drougge nån gång… Fast jag tror hon kallade den köttrosen. Det var en ganska snuskig bok jag fått i julklapp av en av mina systrar, haha. Jag tror jag fortsätter att kalla min "muffen".
HAHA, åldrig tant förresten! Det ska jag visa för min mor som snart blir 68 
När jag umgås med tjugoåringar känner jag mig hundra år gammal, därav den åldriga tanten!