Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 1409 ggr
misslina
0

Keso

Bor i grekland och darfor inte latt att hitta vissa ingredienser som star i olika recept, men hittade iallafall cottage cheese idag :)

men blev valdigt fundersam pa vilken jag skulle valja da jag ar ganska ny med lchf, sa tankte fraga har forst.

fanns 2 olika cottage cheese, den ena var 4% fett och lag pa 4,2 kolhydrater tror jag(per 100 g menar jag da) och hade ingen starkelse i, medans den andra som var fran market philadelphia hade 4,5% fett och lag pa 2,7 i kolhydrater, fast med starkelse.

Hur ska man tanka egentligen? Ska man ga pa den som har lagst procent i kolhydrater eller ar det battre om det ar lite mer fast utan starkelse?

Tacksam for all hjalp jag kan fa :)

Anninni
0

Jag hade tagit den med mer fett och lägre kolhydrat. Stärkelse eller mjölksocker gör det samma för mig iaf

misslina
0

okej, tack sa mycket :)

Sa det gor ingen skillnad var kolhydraterna kommer ifran?

fia1
0

Mysko. Lite kolhydrater brukari nnebära lite stärkelse. För vad är stärkelse?? Majs, socker, potatis??? Vad innehåller egentligen den där cottage cheese du hittat? Kanske du ska ta den med mindre stärkelse, den en verkar mer naturlig??

misslina
0

det var potatis starkelse, jag tyckte det var mycket underligt, darfor jag blev sa fundersam pa om man skulle ga pa den som hade lagre kolhydratsinnehall fast med starkelsen fran potatis,eller den med hogre kolhydratsinnehall utan den starkelsen? :S

misslina
0

tittade mest efter det sa laste inte sa noga resten av innehallet,kanske ska kolla igen imorgon mer nogrannt vad de bada innehaller?

Anninni
0

det låter klokt

frodig
0

Jag skulle välja den utan potatisstärkelse.

Väljer alltid bort sånt som innehåller potatis för potatis mår jag inte bra av.

Om man väljer efter principen ju renare produkter ju bättre tycker jag att man kommer långt Tungan ute