Lchf på bröllop
Hej jag och min sambo planerar bröllop för fullt men.
För rätten och varm rätten blir ju inga troblem als att fixa lchf för oss två.
Men vad kan vi göra med tårtan?
vi vill att den lilla tårtan på toppen skall vara lchf.
Hjälp
Tack
Vad kul! 
Jag och min sambo planerar också!
Sök på chokladtårta eller Chokladmousse här så tror jag att du kan hitta en massa godsaker! Jag har sparat ner en del smarriga recept men har dem inte på den här datorn.
Jag skulle vilja ha en chokladfontän till efterrätt!
Med mörk choklad förstås!

Finns ju Chokladmousse tårta.
men vad spelar det för roll, man gifter sig ju inte så ofta
Nej givetvis får man ju LYXA till det med att äta lite lchf fritt, men kan man göra en god tårta på lchf så föredrar jag detta.
Vill ju inte att magen skall krångla till allt efter att ha levt med lchf så länge.
men vi får se.
Tack

Gör oopsies eller dessa bottnar eller krämig chokladtårta eller pannacotta och garnera som övriga tårtan. Lycka till med bröllopet!

Något schwarzwaldtårtsliknande kanske? Med nötbotten och mkt grädde och mörk choklad? :) Annars går det ju att dekorera en cheesecake fint, eller pannacotta :)
Vi planerar också! Har bokat till augusti i år. Vår tårta blir "vanlig" tårta typ somrig jordgubbstårta, som herrgården där vi gifter oss bistår med. Jag tänkte nog ta en bit, men en liten kanske…
Det får magen faktiskt tolerera!
Middagen går väl bra, det är ju bara att hoppa över ris/potatis etc och käka resten… En sån dag får man väl vara lite mindre strikt!
I never worry when I get lost. I just change where I want to go.

Krämig chokladtårta gjorde stor succé på mitt födelsedagskalas. :) Har man på lite frukt och eller bär och extra grädde är det inte en enda som kan gissa att den är LCHF.
Tack alla för era tips.
det är inte så att ni sitter på något reccept på just eran super goda tårta, så man redan från början får ett lycket reccept.?

Om man inte blir dålig av att "fuska" så gör ju en dag kanske inte så mycket, däremot kanske det inte är så kul att ligga i magsmärtor och se ut som en spärrballong på ens bröllopsnatt ;)
Har tyvärr inget recept på tårta, är nybörjare på det här med lchf, men om jag kommer på något så ska jag tänka på dig :)
Just schwarzwaldtårta borde gå ganska lätt att göra om man utesluter/drar ner på sockret i nötbottnarna och använder sig av mörk choklad av god kvalitet.
Här är ett av många recept:
Det borde gå att dra ner på/utesluta sockret i bottnarna tycker jag och så kan man ju använda vaniljpulver istället för vaniljsocker i fyllningen.
Ni får ta och provbaka lite olika :)

Äsh.. bröllop är bröllop och förhoppningsvis gifter ni er bara en gång i livet!
Det måste finnas andra saker som är mer prioriterade vid ett sådant tillfälle än att äta strikt!?
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.