hur mycket rör ni på er?
här har jag en slinga som tar 1,5timme att gå,den går jag varje dag och det räcker för mig..
Tränar spinning,skivstång och cirkelgym 3-4 gånger i veckan 
http://www.winthers-skafferi.se/

Simmar tre gånger i veckan, går 30 minuter promenad 3-4 gånger i veckan.

på tok för lite. Men ska börja motionera mera, känner att jag måste öka på men har itne kommit in i planeringen ännu på hur och vilka dagar jag ska träna. =) Men försöker gå minst 10 000 steg / dag som ett minimum.
Sen försöker jag få in lite annan motion också.

vattenjymppa en gång i veckan, promenad ca 45 min 2 ggr i veckan.

Gymmar två ggr/v, rider på helgerna, står och går mkt på jobbet och när jag håller på med musiken. När glasgatorna försvunnit och man kan cykla igen kommer jag börja ta cykeln till jobbet igen, då blir det 1,5 mil om dagen.
Går och önskar att jag kunde ta mig lite mer tid att jogga på också.
Går på Flowin, bodypump 2ggr/v, styrketräning 2ggr/V och 1½ timmes promenader 4-5 gånger i veckan sen är det vila till helgen

Inte mycket. Ska öka på snart.

Promenad till skolan (femton-tjugo minuter en väg), annars för litet. Ska börja träna igen när jag är bättre i axeln.
Till och från busshållplatsen + lunchpromenad brukar bli 5-6 km/dag (när inte vädret är för eländigt; då blir det bara till och från busshållplatsen, 2,5 km ungefär). När vädret blir varmare, ska jag ta fram cykeln igen, eller gå till jobbet då och då; ca 8 km.
Och så går jag på Hatha Yoga en gång i veckan.
Visst går det. Om inte annat, så går det galet
#9 Hatha yoga är det då man är i ett varmt rum??
http://www.winthers-skafferi.se/
Jag gå ti postlåa varje dag och hämt recklamen och räkninga. Det ä en trihunndra meter unngefärligen. Fasst åt olika håll.

#11, Oboy 
låter inte bra för en lc:are
Jag promenerar 40 minuter i rask takt på vardagarna. Använder dessutom oftast benen då jag ska någonstans som ligger inom 30 minuters gångavstånd.
Är med på min dotters vattengympa en timme i veckan.

Har just börjat med ashtanga yoga 1gg/vecka. Annars lugna hundpromenader varje dag (med barnvagn så det blir i sakta mak på plant underlag).
Försöker göra lite yogaövningar varje dag med.
inte? gjord på kakao och mjölk med vispgrädde i???

#16 Tja, men då är det inte oboy. =) Varm choklad på vispgrädde och kakao är inte direkt samma problem.

Inte alls. Jag har ME och blir jättesjuk om jag anstränger mig fysiskt.
Korta promenader tar jag när vädret och orken tillåter, och på sommaren badar jag och simmar som ett vattendjur. Ibland simmar jag även inomhus på vintern, men då får jag vara extra försiktig så jag inte överanstränger mig, eftersom man inte direkt ligger och flyter och njuter på samma sätt i simhallen som man gör ute i en sjö.
Gissa om jag är lycklg över att ha hittat ett sätt att gå ner i vikt och bygga muskler utan att träna!

Jag rör inte mycket alls på mig faktiskt. Går med vovvarna så sammanlagt blir det väl 2 timmars promenad om dagen. Sen blir det lite vedhuggning men inte mycket mer.
Nu är det dags för kvällspromenaden och sen ska jag sova!
"You just have to belive…"
#10 Jo, vi har värmefläkt i lokalen - inte för att vi tycker att det behövs, utan läraren. Hatha yoga… hatha står för styrka. Man intar en position, och sedan står man i den…benen skakar…"några sekunder till" säger läraren…värmen stiger, benen skakar ännu mer…sekunderna är evigheter…och dagen efter har man träningsvärk i midjan eller något annat konstigt ställe.
#11 Regnpromenader när man ska sätta sig vid skrivbordet och vara våt tills man självtorkar är inte riktigt lika mysiga. Särskilt inte som slingan är gräsligt lerig, och ev har inte all is försvunnit, utan det är halt, lerigt och blött, och absolut ingen varm choklad efteråt…mysfaktorn är inte hög.
Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Promenerar ibland, annars är min "träning" ytterst oregelbunden. Under våren/försommaren kan jag i flera veckors tid arbeta som en tok i trädgården vilket såklart är utmärkt träning. Under sommaren avtar det litegrann, men ofta har man då något byggprojekt eller liknande att arbeta med.
Hösten är promenadernas högtid. Vintern är tyvärr rätt slö…Någon promenad eller besök på simhallen kanske. Som tur är har jag ett ganska rörligt arbete med en hel del aktivitet.
Nu är det mars och inom en månad hoppas jag på snösmältning och sedan drar den stora vårstädningen igång ute på mina 2400 kvm!

När jag började med LCHF promenerade jag vädigt offta! När jag så av olika anledningar inte kunde gå mer än på helgerna, ja då rasade vikten. Så nu blir det 2,5 timmar varje söndag, thats it. Optimalt för mig troligtvis så länge jag behöver gå ner i vikt!

Så lite som möjligt! 
Visserligen står jag upp hela dagarna i mitt jobb och det blir väl en hel del steg hit och dit varje dag trots att butiken inte är så stor!
Jobbar 6 dagar/vecka och på söndagarna om vädret är fint kanske dottern och jag går ut på en promenad!
Har en fin crosstrainer som står i vardagsrummet och den mottager ofta blängande blickar av dåligt samvete! 
#21 ja jag håller med jag går mest på våren,sommaren och hösten,vintern då måste det vara kallt och torrt,inte blåsigt och slaskigt..men en ösregnspromenad en varm sommarkväll…mmmmm underbart!!!
började med regnpromenader efter min skilsmässa 2003 för att rensa tankarna och inte bara sitta hemma och grubbla/tycka synd om sig själv,och sedan dess är det underbart!
BILDEN----------------------> SIT UPS NÅGON???
Jag är ett freak enligt min chef. Tränar måndag till fredag varje morgon klockan 07.00 med antingen styrketräning, löpning eller crosstrainer. Det blir dessutom dubbelpass på tisdagar och torsdagar då jag styrketränar med sonen. Bonustid och kvalitetstid med en 20-åring som lever sitt liv annars… Men jag mår bra av det, det är ett sätt för mig att kopla av från ett stressigt jobb och bara ägna mig åt mig själv… ettt sätt att orka i vardagen.
"It´s not today que le ciel me tombera sur la tete"
spinning, core, pump. Tränar alla dagar utom lördagar. 

Yogar två gånger i veckan och mediterar dagligen (försöker i alla fall) sen gör jag armhävningar ett par gånger i veckan.
1 gg i månaden - då lyfter ja min pension.

spinning 1-2ggr/veckan. sen går jag till o från jobbet (ca 35-40 min enkel väg) 
fniss… Lynxx…. lätta vikter antar jag dessvärre
#25 ja egentid är viktigt det har jag och sambon oxå..
alltså att vi gör saker på varsitt håll..