Sopptillbehör?
Jag tycker om att äta soppa, men jag vill gärna ha något tuggbart till. Förr har jag ju tagit en smörgås till, men det går ju bort numera. Är det någon som har föslag på vad man kan äta till soppan istället?
Äggmuffins kanske? Jag skulle göra dem med mycket örter och kanske fetaost i, beroende på soppans smak förstås…

Ostrullar med smör?

Ostchips? Ha små tuggiga saker i soppan? Eller brevid soppan?
Vi ska äta köttfärssoppa ikväll, och då ska vi ha i färsk purjo och färsk salladskål i, så att det blir lite tugg. Senare i veckan ska vi äta tomatsoppa, och då ska vi ha fetacremefraiche och färsk hackad basilika i och kanske ostchips till.
istället för klimp kanske man kan kasta i feta- eller andra osttärningar i soppan! Jag älskar klimp!

Lägg kokta ägghalvor i soppan.
idag ska vi ha köttfärsoppa här,jag häller i lite grädde oxå..gott.
köttfärssoppa 2personer
köttfärs 200g
vatten
kryddor
grädde 2msk
man får inte glömma att det finns fett i kött oxå och det ska räknas med i den totala fetthalten/dag.

#4: Jag klurar på om man inte kan ha oopsiesbitar eller typ äggröra med husk i som klimp? Det vore väl fantastiskt gott att ha i klar soppa, som köttsoppa..
Själv är jag lite saknig efter ungerska nudlar just nu, de är lite som klimp.

Vad är klimp för något ? :S

Klimp är mjöl+vatten (eller mjöl+ägg+mjölk) som man rör ner i soppan/kokar på sidan om och äter till. Det blir som klumpar, därav "klimp".
I en del kinesiska soppor gör man "äggblommor", dvs. uppvispat ägg som man häller i en smal stråle ner i den heta soppan. Ägget stelnar och blir "äggblommor".

Har jag aldrig hört talas om! Hade varit kul att se en bild på en "äggblomma" :)
Jag har gjort fisksoppa idag. Och jag har så många olika saker i den så jag känner inte att det behövs tilltugg. Om man måste tugga soppan alltså! Lax, rödspätta, lök, vitlök, selleri, haricot vertes, lite blomkål, krossade tomater, sambal oelek, smör, buljongtärning och massor med grädde! Gott blev det!

#10: Det kallas också "Egg Drop soup". :)
#9 men mjöl?? inte äter du mjöl människa?+ lågkolhydratkost hadnlar om LITE kolhydrater inte 100% kolhydrater som mjöl är…
själv utesluter jag bröd,pasta,ris,mjöl.

En skål soppa med äggblommor, på Tasteline:
https://www.tasteline.com/Recept--menyer/Recipes-list-page/Recipe/?recipeId=1779

Det såg nog inte så tufft ut som jag hade tänkt mig. Mest lite äckligt.. :P Men tack för bilden!:)

Har jag sagt att jag äter mjöl? Nån frågade vad klimp är och jag berättade det.
Klimp åt jag inte förut heller för det är vansinnigt äckligt.
Läs först och gnäll sedan, nyttigajag.

LCHF eller inte, jag förstår inte hur någon skulle vilja äta klimp…
Något som är gott både till soppa och som gott snacks på kvällen är helt enkelt en god ost som skivas i tunna skivor och sjuss in i ugnen tills den är smält, seg och god.
Blanda kanske i lite äggula till smetig konsistens (då rives osten) in i ugn. Lite knaprigt och gott.

klimp och sovatten är ruskigt gott . Och nu vart jag ju riktigt sugen , måste nog fråga morsan om ett recept och prova ersätta mjölet med lite husk , om det inte går får man väl äta soppa utan klimp .
Skiva zuccini och släng på t ex smör och ost. Gott och knaprigt!!
man kanske kan lklicka i oopsiessmet direkt i soppan och koka? Smaksatt med bittermandel som jag vill ha det! Mmmmm
Till fisksopa tycker jag att avioli är gott.
Jag blandargör min avioli helst dagen förre, Jag blandar 2dl majonäs, 6 klyftor vitlök och en halv påse saffran
Beror lite på soppan, men en skiva brie är gott till. Inte så knaprigt, men fläsksvål med lite ost på är inte fy skam.
Åh så många bra förslag, tack alla!

Äter ni zuccinin som den är eller ska den in i ugnen först? (Antar att den inte är knaprig då men bäst att fråga ^^)

knaperstekt bacon som är så stekt att den blir brytbar… jättegott på kycklingsoppa t ex

MMmm låter mumsigt! :D ska jag lätt testa efter att jag infört kött i kosten (vet inte hur magen kommer reagera än)