Kvällsgod dricka?
Har ni något tips på nåt gott att dricka på kvällen? Saknar nåt gott framför TV´n och är inte sugen på nåt att äta då för vi äter middag sent och jag är mätt men sugen…..Dricker te på dagarna men det fungerar inte på kvällen, blir för mycket spring på nätterna till toan.
Allt jag tänker på är fel ur någon synvinkel. Här finns ju så många idérika människor så; vad dricker ni som kvällsgott?
Varm choklad.

Hembränt! 
Ha ha ha, vad rolig du är Pasi! Eller menar du det kanske?
Jag har druckit två glas vin och lite lite wiskey ikväll, första avsteget på 9 dagar, men det var gott.
Hoppas morgondagen inte blir ett enda sug så jag ramlar dit, ska kämpa för att klamra mig fast vid den goda sidan kolhydraterna.
te. rött eller grönt är bäst om man vill kunna sova.

Skojade!
Jag gillar inte att alkoholen sitter i så länge på den här kosten…kanske ett glas vin eller en snaps lite då och då.

Ett stort glas rödvin, med eller utan ost. Några kvällar i veckan. Dricker jag två glas kan jag känna av det på morgonen. Lever man på naturlig kost blir man extremt känslig för alkohol.
Jag tillhör inte dem som tror att vin är särskilt nyttigt. Men det är gott. Intaget efter maten har det en ytterst obetydlig inverkan på viktminskningen. Intaget före maten är det direkt dåligt.
Sprit är inte bra med några mått mätt.
Sten Sture
Psyket mår ibland bra av lite vin. Och psyke och kropp hör ihop. Så känner jag. Fredag o Lördag brukar jag ta ett glas vin och lite jordnötter med skal till TV.
Även jag dricker lite rödvin på kvällskröken…
Numer pensionär i Nynäshamn
Pasi, det är inget som hindrar att man skvättar lite hembränt i chokladen. I brist på rom då. 
Här blir det nog vatten, alternativt te, ikväll. Yngste sonen ska på något disco en bit bort och ska åka nattbuss hem med sina kompisar. Men vi vill sta som bakjour om utifall att…..
Annars är jag mycket förtjust i rödvin, fast det kan trigga igång mitt sug så jag försöker avstå det helt nu, i alla fall ett tag framöver.
Hej , och tack för alla svar!
Tyvärr så gillar jag inte rött vin, och inget annat vin heller för den delen, möjligen 1/4 glas till maten, absolut inte utan mat.
Choklad lät gooott, hur gör du den Hemul? Snälla svara snabbt så räddar du min lördagkväll:=).
Hembränt, ueblä, har aldrig gillat …..jag gillar tyvärr såna där bebissaker som likör och Bailys och sånt som jag inte vill förstöra dieten med.

När ja jobbar på natten brukar ja ta en Aktins chokladdryck bara 2netto kolhydrater, vad säger ni som kan mycke om det.
Som vanligt ungefär. Stevia istället för socker förstås. Jag brukar ta hälften mjölk och hälften vatten och mycket grädde på toppen. Vill man helt undvika mjölk kan man väl blanda grädde och vatten.
#12 Just det ja, Atkins drycker köpte jag nån gång men har glömt dom! Riktigt ok att dricka nån gång ibland. Köper Atkins Decadance bar och äter nån gång ibland när jag vill "festa" till det, eller när jag är på resande fot.
#13 Ok, då tar jag nog och blandar lite sojadryck, laktosfri mjölk o så vispad grädde, kanske inte ens behöver sötningen…jag brukar tycka te+grädde är så gott att jag inte alls saknar honungen jag hade i förr… Återkommer efter TV-myset!
Rapport!
Chokladen blev jättegod, 1 dl sojamjölk, 1dl laktosfri mjölk, 1tsk kakao och 25 g vispad grädde. ca 4 g kolhydrater blev det och gott dessutom.
Rätt kul när det tar en liten stund att fixa också, blir en "grejj" inför kvällens mys liksom.