Mascarpone?
Nu har jag köpt hem Mascarpone ost, efter att ha sett en massa inlägg om denna ost ;)
På vilket sätt är den bra och har ni några smidiga recept? :)

Blanda med lite grädde, sköljd keso och ät med kanel eller bär och ev lite sötning. 
Eller gör en efterrätt genom att blanda ner lite konjak och bär i den (länk).
Annars kan man använda mascarpone som vilken färskost som helst. Den blir lite dyr i längden att använda mycket av bara.
Åh, det lät riktigt smarrigt :) Köpte ett sötningsmedel på Lidl som hette typ Cologna, vet du om det är bra eller dåligt?
Nu ska jag fixa mig en sån där god keso/mascarpone röra ;)
Ja, det kan jag tro, kostade 24.50 för 250 gram, så i längden blir det nog dyrt ;)
Tack för ditt svar!
Ja gör mina oopsies på mascarpone…
Fett o gott o mättande! 

#2 jag vet inte… använder inte sötningsmedel alls. Vill man ha söt smak kan man använda honung eller råsocker. I mitt tycke alltså, du gör förstås som du tycker passar dig.
Det borde stå på den hur mycket kolhydrater det är frågan om i sötningsmedlet.
#2 Har inte hört talas om det och kan därför tänka mig att det är aspartam eller sukralos i det… Jag tycker du ska prova utan. Mascarpone är rätt sött i sig.
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!