Förkylning
Har en liten fråga. Kan man snabba på tillfrisknandet vid förkylning med kosten?
Min 9-månaders son är snuvig (ej feber), jag tänkte stoppa i honom smörig äggröra och broccolipuré. Tänkte att det kan vara bra för imunförsvaret.
Några andra tips eller idéer?
Han blev förkyld nu för första gången på 5 mån efter att har varit hos barnvakt fre-lör där han ätit bröd bl.a 
Det kanske inte har med saken att göra men det hjälper ju inte i alla fall.

Har han ätit lchf innan så är det nog bara att gå tillbaka till rätt kost, förhoppningsvis ger förkylningen med sig snabbt.
Jag tycker det framkommit med all önskvärd tydlighet, både vad andra vittnat om och familjens erfarenheter, att man får bra mycket bättre immunförsvar med bra kost utan kolhydrater. Ifall vi någon gång blir snörvliga (jobbar på skola) så är det en betydligt mildare variant än vad kollegorna drabbas av. Så svar ja, det kan absolut bidra till ett snabbare tillfrisknande att du ger den lille kolhydratfattig kost med bra fettillskott. Ammar du honom? I så fall får han ju i sig laurinsyra också, samma som i kokosolja (som jag inte vet ifall så små ska äta, men du kan ju läsa själv på internet).

Ammar tyvärr inte längre, slutade för 1-2 månader sen. Skulle ju varit bra nu, men han tappade intresset och var bara intresserad av riktig mat. Kanske ska prova och se om det kommer nå 
Ja, gör det hehehe