Friggs magnesiums brustabletter???
Jag undrar om det blir för mycket kolhydrater i dem då de är sötade med sorbitol och mannitol? Jag vet inte hur mycket kolhydrater det finns i dessa sötningsmedel. Är det någon som vet jag har sökt på nätet men förgäves.
sötningsmedel innehåller väl inte kolhydrater, det är annat som gör att vi inte rekommenderar dem.
mja det gör de väl kanske men som sagt det är inte därför…
På beskrivningen av deras brus C-vitamin står det nåt i stil med:
"Innehåller inte socker, endast sötningsmedel, varför produkten ej ger någon höjning av blocksockret."
Det borde man väl kunna tolka på samma sätt när det gäller brus Magnesium eftersom det också bara innehåller sötningsmedel.
Och som sagt, eftersom de inte ger något insulinpåslag (enligt dom själva i alla fall) borde dom heller inte bidra till någon försämring av viktminskningen.
Tack för svaren. Jag tänkte också det, att dessa tabletter borde kunna ätas av de som är diabetiker. Men jag blev ialla fall osäker. Vill inte äventyra min vikt minskning som går så bra nu:).
fast det finns ganska många som vittnar om att sötningsmedel bromsar viktnedgång, så det, liksom så mycket annat, är nog rätt individuellt. Du får testa.
Flera studier har visat att kroppens svar på sötningsmedel är det samma som för socker. Kroppen kan inte skilja på fusk och riktigt. Alla typer av sött ger inte blodglukoshöjning. T.ex. fruktos går direkt till levern för omvandling till triglycerider. Det var därför man trodde att det var mycket nyttigare när GI-konceptet var nytt.
Sen är det ju upp till var o en hur man vill göra. Själv undviker jag sötningsmedel.