eftermiddags-tv-tips
I veckan så har jag sett så enormt dråplig underhållning (som inte var avsedd som humor, men jag garvade)
Martha Stewart Show, helt osannolikt seriös dam, som har en talk-show på tv4 i Oprah-stil, fast i ett stort kök.
Hon har bl.a. små snutt-intervjuer med helt okänd kändis från "days of our lives" o.likn. plus att hon bjussar på hus&hem-tips.
Hon har haft ett helt program som gick ut på att lära kvinnor hur man gör de perfekta ägg-rätterna, i en kastrull visade hon hur man kokar dom perfekta löskokta äggen till frukost, i en annan kastrull hur man gör hårdkokta. och i en stekpanna så visade hon vändstekta ägg, äggröra, omelett…
helt ofattbart roligt, för hon hade såklart "förberett" det mesta tidigare… två-tre kockar som sprang bakom ryggen o plockade fram o plockade bort kastruller o stekspadar o sprang in till disken…
och så "råkar hon nämna" namnen på tillverkaren eller butikerna där hon fått tag i den jättelämpliga ägg-ned-läggar-sleven … (betald reklam såklart)… man kan ju använda händerna o släppa ner ägg i en kastrull…
The Mom Show är en annan serie, ungefär likadan, men enormt mycket roligare…
den har jag mest lyssnat på, för att jag målat medan tv-n stod på… två programledarinnor, som inte är tvillingar, men det går inte att skilja på dom… (ungefär som Anders&Måns i SVT)…
jag har inte direkt greppat alla ingredienser i deras tips om perfekta snacksen till barnen när dom kommer hem från skolan… men det var iallafall i ett tips krossade digestive-kex, nån form av mjöl (majs?), peanutbutter, jordgubbs-sylt, körsbärssylt… och så sprejade dom ugnsformen med nåt teflon-margarin-sprej för att det inte skulle klibba… ? … och slutresultatet såg ut som 8cm tjock spånskiva, där det sipprade/vällde fram sockersörja och kalorier mellan smulorna…
sorry att det blev så långt inlägg, jag måste skriva av mig för att det verkade så ohälsosamt…
…och roligare än henrik schyffert

Vilken kanal går The Mom Show i?Måste få se detta.Spånskivan låter urgod!
#1 antingen tv4 eller tv4+
man behöver kanske rubbad humor som jag för att tycka de är roliga, men allt är så uppenbart puttinuttigt och "uppfostrande-till-perfekta-husmödrar"…
nästan som på 50-talet…
och väldigt småborgerligt amerikanskt patriotiskt :-p blä
Stackars ungar som blir uppfödda på sånt sk*t…

Jag hittade programmet!Det går på Tv4Plus.Detta har dom som programförklaring: "Här får mammor råd om allt från hur man raggar som singel-mamma till hur man hittar en väska som matchar barnvagnen" Det verkar vara ett riktigt kvalitetsprogram,hihi.Det ska bli kul att se det.Tack för tipset precis!

Jag har väl samma humor för jag såg ägg-programmet och när hon frågade sin elev om hon antecknade hur man kokade ägg så skratta jag så jag kikna och eleven antecknade mycket noga.
#3 kanske huvudanledningen till ökande övervikt och koncentrationssvårigheter…?
#5 ;) hehe, så himla kul också att det var en spis o en kastrull för löskokta o en annan spis o en helt annan kastrull för hårdkokta :)
konstigt att den damen fortfarande dyrkas så högt, för hon har ju suttit i fängelse ett tag nu, för insideraffärer och försök till mörkläggning i rättssak :)