Millis' bröd
Har testat att röra ihop ett enkelt bröd som inte innehåller speciellt mycket kolhydrater. Smaken blir av lite kokos och ost, beroende på hur smakrik ost du väljer. Här är resultatet:
Millis' bröd
30 g krossade linfrön
40 g kokosmjöl
10 g Fiberhusk
10 g glutenmjöl
1 tsk bakpulver (ca 2 g)
120 g ost ca 26 %
170 g ägg utan skal
30 g kokosfett
10 g smör (att smöra bakplåtspappret med)
Blanda de torra ingredienserna. Riv osten och blanda i smeten. Dela gulor och vitor och blanda gulorna direkt i smeten tillsammans med smält kokosfett. Vispa upp vitorna och rör ner. (Vet inte om det är nödvändigt, för de sjönk i alla fall helt samman.)
Smöra bakplåtspappret med smöret och bred ut smeten ganska tunt. Grädda i 170° ca 15 minuter. Varmluft är bäst. Vänd på kakan och grädda ytterligare 5 minuter på undersidan för att torka ut den lite.
Dela kakan i valfri brödstorlek. Om du delar den i tolv bitar får varje portion följande näringsinnehåll:
Energi: 119 kcal
Proteiner: 6 g
Kolhydrater: 0,3 g
Fett: 10,3 g
Procentvis fördelning:
1 % kolhydrater
20 % proteiner
79 % fett
Lycka till!
/Millis 🎈
Min blogg läser du här.
Fat is your friend. (David Perlmutter)

Tack Millis! - Det är bokmärkt! 
Si där ja, 0,3 gram kolhydrater!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna

Jättebra alternativ!
Fabricati diem, pvnc!
Det blev jättegott, även om jag inte hade glutenmjöl hemma, tog mandelmjöl istället. Funkade det med.
Vispade bara upp vitorna med en gaffel lite lätt.
Blir perfekt att ha med på jobb när jag jobbar förmiddag.
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻
Har provat lite olika varianter i det sista…
Testade att utesluta kokosfettet, men det fungerar dåligt, blir fortare hungrig då. Så nästa gång blir det med kokosfettet igen.
Har också provat att ta i brödkryddor. För dem som gillar den smaken blir det bra, annars ska man hålla sig undan det.
Gjorde också test med 20 g glutenmjöl, måtte då ta i 2 ägg till (totalt 5 ägg), men det blev bra. Har då inte vispad upp vitorna alls, och det gick utmärkt att hoppa över det. 
/Millis 🎈
Min blogg läser du här.
Fat is your friend. (David Perlmutter)